Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har svÄrt att bestÀmma mig för vilket program jag ska köra,,jag kan allihop,,gammal trackare i grunden.FrÄgan Àr-skiljer sig ljudkvaliten pÄ dessa program? lÄt oss sÀga att man matar in exact samma ljud i alla program,blir det nÄn skillnad?

Annons
Postat

Kan du allihop sÄ anvÀnd det du tycker bÀst om att jobba med. Alla har sina begrÀnsningar, men nÀr det kommer till ljudkvaliteten sÄ Àr det du sjÀlv som sÀtter begrÀnsningarna.

Postat

Precis. Göra musik handlar mycket i min mening om att trivas i det program/intrument man anvÀnder.

Är ocksĂ„ en gamal trackare och hade en ganska sĂ„ jobbig period nĂ€r jag gick över till Reason för lite drygt ett Ă„r sen. Mest för att allt scrollade vĂ„grĂ€tt istĂ€llet för lodrĂ€tt. Men efter ett par veckor sĂ„ ville jag inte gĂ„ tillbaks till trackandet nĂ„gonsin igen 🙂

AngÄende ljudkvalite sÄ har jag hört (inte mina ord som kommer nu utan lösa ryckten som jag snappat upp) att Reason skulle ha en bÀttre ljudkvalite Àn Fruity Loops. Sen om detta beror pÄ vilka VST's man anvÀnder kan jag inte svara pÄ. Fastnade aldrig sÄ lÀnge för FLP att jag hann exportera nÄgot.

Lycka till i ditt val!

Postat (redigerat)

Vad gÀller ljudkvaliten sÄ kan jag inte avgöra nÄn skillnad. Jag kör bÄde Reason och FL fast det Àr FL Àr det jag sitter mest med. NÀr man vÀll kommit in i det blir det faktiskt lite svÄrt att slita sig. 3xosc och TS404 Àr kanske inte vÀrldens bÀsta syntar sÄ om du kompleterar med syntar som WASP, Simsynth och DX10 sÄ kan det hÀnda grejer. Eller andra VSTi:s för den delen.

Redigerat av L.C
Postat

Hejsan,

Jag sitter med Reason och saknar möjlighten att spela in audiospÄr. LÀste att FL Àr ett enkelt och effektivt program som ocksÄ stödjer vst-pluggar, men jag misstÀnker att det inte gÄr att synca reason med FL = Rewire, eftersom det inte Àr nÀmnt i senaste numret av studio dÀr dom testar FL.

FrÄgan Àr dÄ finns det nÄgot sÀtt att synca FL med Reason ?

Jag vet att Storm och Orion gör det, men jag tycker om FL:s grÀnssnitt och funktioner pÄ demoversionen som jag har nu.

Postat

FL studio gÄr bÄde att ha som rewire host och slave. Jag kör det som host med reason rÀtt sÄ ofta. GÄ in i channels och öppna en rewired. DÀr fÄr du möjligheten att vÀlja mellan Rebirth eller reason om du har bÄda. VÀlj reason och starta sedan sÄ ska det funka.

spline (oregistrerad)
Postat
Men efter ett par veckor sĂ„ ville jag inte gĂ„ tillbaks till trackandet nĂ„gonsin igen 😄

Var inte sĂ„ sĂ€ker 😄

Det hÀnder mycket spÀnnande inom tracker vÀrlden nu.

De börjar vÀxa till sig och mogna...

Renoise 1.5 kommer snart. MAdtracker 2.5...Aero Studio, Buzzle, AudioLabz...

Har du ett par feta vsti synthar fÄr man ju minst lika bra ljud som i Reason...

Postat
Det hÀnder mycket spÀnnande inom tracker vÀrlden nu.

De börjar vÀxa till sig och mogna...

Renoise 1.5 kommer snart. MAdtracker 2.5...Aero Studio, Buzzle, AudioLabz...

Glöm inte bort att MPT numer Àr open source, och det jobbas flitigt pÄ nya funktioner.

Postat

Jag vill gÀrna slÄ ett slag för Renoise.

Det Àr en riktig shysst och lÀttanvÀnd tracker som framförallt inte alls kostar skjortan och som hela tiden utvecklas och fÄr nya funktioner. Det lÀttaste mÄste vÀl helt enkelt vara att ladda hem demos pÄ t ex just Reason, FL Studio och Renoise. Man kÀnner ganska fort vad programmet gÄr för.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.