Jump to content
Annons

Var ligger DIN studio?


RoBERT

Recommended Posts

Så ja tycker det vore en liten kul grej att få reda på var DIN studio ligger och vilka inspelningsmöjligheter som finns där! Kul att veta om man har nåt projekt på gång å så... Det skulle troligtvis ge större möjligheter till samarbeten av olika slag... 🙁

Gärna en liten kartfunktion oxå så man ser i vilken stad/by/håla den finns 😆

---------------------------------------------

Ungefär HÄR ligger vår studio iaf...

Blomberg Entertainment...

Än så länge kan man hitta bilder å så på studio.mjuzic.com men tanken är att det ska finnas en ordentlig webbsida framöver. Jobbar på det typ... 😱

I studion har vi 10 kanalers simultan inspelning till förfogande för tillfället via en PreSonus FirePod (10 kanaler). Perfekt för alltifrån demo-inspelningar till större projekt, via alla möjliga olika tillvägagångssätt.

Utrustad med Cubase SL3, SampleTank L, SonikSynth 2, BFD, Amplitube, Blue Tubes, och annat smått och gott, vilket gör möjligheterna stora att göra i stort sett vilken produktion som helst. Vare sig det handlar om ren MIDI-produktion eller raka motsatsen! 😄

---------------------------------------------

Så vad sägs? Nån mer som tycker detta verkar vara en god idé?

Samarbeten e alltid trevligt tycker jag iaf! 😉

/Robban

EDIT 1: stafvle 😉

EDIT 2: ändrade min karta till "inte-fullt-så-stöldförenklande" visning av åtminstone vilken håla den finns i... 😄

Redigerat av RoBERT
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Timrå!!! 2 kameler in. Zimmermann-piano, keyboard, två!!! ukuleles, akustiska gitarrer, en halvtaskig mandolin, en barn marackas, mungiga, ett helt gäng munspel, mickar, skruvdragare samt ett renoveringsobjekt till husvagn. Trots detta så är det knappt att jag kan spela in mig själv...menmen i Timrå ligger den... Emi´s konkurrentstudio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en liten inspelningshörna hemma i lägenheten, alldeles för många kanaler in, ett V-Drums TD6KV-set, en Roland E-36, Cubase SX, Reason.

Får nog snart även tillgång till skolans (Rockcity) studio och den har jag bara som hastigast tittat in i så den kan jag inte specifiera närmare, men det kanske det finns andra här som kan (Thimmie..?).

Allt ligger som några kanske redan räknat ut i Sveriges musikaliska mecka(..?), Hultsfred.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Studio är väl kanske att ta i... men hemma på pojkrummet serru. En billig dator med mestadels crackade program, en hårdvarusynth+trummaskin+effektbox, en gammal keyboard och en SM57 är vad som finns här. Kommer man ändå ganska långt på tycker jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

På Onsdag ligger den i Hammarbysjöstad (Stockholm)

Tidigare Huskvarna/Jönköping.

Man kan fika, läsa en bok, utöva Yoga, bada..

Man kan spela in ljud också!

edit: förtydligande

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger din studio!

att säga vart ligger din studio är ej korrekt. Var ligger din studio ? eller Vart är du på väg?

var = var någonstans

vart = var till någonstans (är du på väg)

Sorry när jag ser sånt måste jag bara säga något!

😛

herregud 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT 2: ändrade min karta till "inte-fullt-så-stöldförenklande" visning av åtminstone vilken håla den finns i...  😛

Du vet att det går att zooma på kartan va...? 😳

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger din studio!

att säga vart ligger din studio är ej korrekt. Var ligger din studio ? eller Vart är du på väg?

var = var någonstans

vart = var till någonstans (är du på väg)

Sorry när jag ser sånt måste jag bara säga något!

🙂

du "glömde" kommatecknet efter sorry. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT 2: ändrade min karta till "inte-fullt-så-stöldförenklande" visning av åtminstone vilken håla den finns i...  😳

Du vet att det går att zooma på kartan va...? 🙂

😄 japp! fast nu ser man åtminstone bara vilken håla den ligger i, som sagt... 😛 ...😉

innan hade jag ju skrivit ut vilken adress det var oxå 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Min studio är av det rötnaste slaget!

Ligger i min lägenhet och består av:

Windows Xp pro

Amd Athlon 64 3500+

1024MB Internminne

250GB+ Sekundärminne

Soundblaster Live! platinum (alltså med 5.25 tilläggsbox)

Geforce 6600 GT

Cubase SX 2.2

En del plugins och jox

M-AUDIO Keystation 49

Ibanez RG Series

Cort semiakustisk (halvok)

Shure Sm57

Shure Sm58

Mitt nästa naturliga steg i utvecklingen blir ett bättre ljudkort! Vill få ner latencyn så att jag kan spela live på midiklaviaturen UTAN att behöva ändra bufferstorlekar i ASIO-inställningarna.

Var den ligger är helt ointressant! Men kan avslöja att den är lokaliserad ngn stans i Västsverige. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...