Jump to content
Annons

HITVARNING! Ny Julle-låt!



Recommended Posts

LÅTNAMN: Ingen är så söt som du, Julle

ARTIST/GRUPP: Julles bästa vän

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:49

KOMPOSITÖR: Johan Schuster

PRODUCENT: Johan Schuster

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,38 MB

STATUS: Färdig låt

LÅTLÄNK: http://www.kratern.se/~ploghbill/Julles_ba...om_du_Julle.mp3

För er som gillade låten "Julle, vem vill du ha?" ! Ännu en låt om min bästa vän helt enkelt hähä! HITVARNING!

Låten är pressad lite för högt, men ni fattar poängen!

Texten:

Julle se på mig, är du ledsen nu igen?

Julle snälla säg, vad är det som bekymrar dig min vän?

Jag har märkt på dig att någonting är fel

Säg vad det är, vill inte se dig gråta mer!

Han sa: Kolla på MTV o säg, ser du nån där som liknar mig?

Jag sa: Insidan är det som räknas, Julle!

Han sa: Det är så lätt att säg för dig, du är snygg o har ej finnigt face!

Jag sa: Ingen är så söt som du, Julle!

Så nästa gång du i spegeln ser en ful ful gris

Tänk på vad jag sa, o kör denna låten på repeat

Jag har märkt på dig att någonting är fel

Säg vad det är, vill inte se dig gråta mer!

Han sa: Kolla på MTV...

P.S Första Julle låten hittar ni här --> http://www.kratern.se/~erik/ploghbill/Julle/

Redigerat av Ploghbill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förra Julle-låten satt melodin mycket bättre till texten!

Ena stunden känns det som melodin anpassas för att texten ska passa in, och ibland betonas orden på nya sätt för att passa melodin.

Men klisterrefräng då? Ja, absolut! Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa låt jag hört här på demosidan.

Du gick med för 6 dagar sen iofs kolla in den förra låten istället.

Edit: Den sparade jag faktiskt på datorn för den är riktigt bra. Den här nya är inte alls i samma liga Ploghbill, tyvärr.

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja säga att den är alldeles för lik den förra låten dessvärre.

Edit: Stör mig lite smått på att du sjunger falskt ibland också.

Haha! Nu förstår jag inte hur dina öron fungerar, men det är en FET autotuner på denna låten!

Lyssna mer på låten så sitter den där som en betongkeps en lördagsmorgon som denna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä...jag tycker nog att den här låten var bättre än den första låten....

Komposition, arragemang, text, ljudbild...allt är smaskigare.

Den här låten är mindre trallig. Sådant uppskattas 😛

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan du inte göra en seriös version istället, låten är ju bra, ändra namnet till Julia o ta bort allt putslustigt så blir det Kents nästa hitsingel, istället för...

... bara ännu en i raden av alla låtar, här på Studios "Demoinspelningar", som bara var något man gjorde på skoj när man var bakfull o hade snuva!

Eventuellt sänka tempot 5-25bpm, eventuellt? Riktigt bra i.v.f.s.h. 😛! Just det, Peder vill ju alltid att det ska vara så sorgligt som möjligt, mera moll -går det?

Mvh Peder

Redigerat av Peder
Link to comment
Dela på andra sajter

ändra namnet till Julia o ta bort allt putslustigt så blir det Kents nästa hitsingel, istället för...

...

Du skämtar? Texten är ju halva låten.

Varför vill alla ta låtar, och pressa ner dem i en form så att det låter precis som allt annat?

Och Kent....knappast...det är alldeles för lite ångest i den här låten.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

ändra namnet till Julia o ta bort allt putslustigt så blir det Kents nästa hitsingel, istället för...

...

Du skämtar? Texten är ju halva låten.

- Jo, men behöver bara ändra <1/10 av texten! Menar låten är bra och är ju inte så man ramlar av stolen av skratt bara åt att Julle heter just Julle så

varför inte lika gärna göra en seriös låt! Alla här verkar ta sina riktiga låtar och sedan ändra texten till "Alfons-Bamse gillar krigsleksaker" -ähh bara

något jag gjorde när jag låg i koma och hade pollenallergi, vad tycker ni? Varför?

"Och Kent... knappast..."

- Okej, men var bara menat som komplimang o inte som förolämpning så säg: "Bra svensk pop på svenska" - istället för "Kent"

Mvh Peder

Redigerat av Peder
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja säga att den är alldeles för lik den förra låten dessvärre.

Edit: Stör mig lite smått på att du sjunger falskt ibland också.

Haha! Nu förstår jag inte hur dina öron fungerar, men det är en FET autotuner på denna låten!

Lyssna mer på låten så sitter den där som en betongkeps en lördagsmorgon som denna!

Är du ledsen nu igeeeeeeen

Låter falska i mina öron iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!
ändra namnet till Julia o ta bort allt putslustigt så blir det Kents nästa hitsingel, istället för...

...

Du skämtar? Texten är ju halva låten.

- Jo, men behöver bara ändra <1/10 av texten! Menar låten är bra och är ju inte så man ramlar av stolen av skratt bara åt att Julle heter just Julle så

varför inte lika gärna göra en seriös låt! Alla här verkar ta sina riktiga låtar och sedan ändra texten till "Alfons-Bamse gillar krigsleksaker" -ähh bara

något jag gjorde när jag låg i koma och hade pollenallergi, vad tycker ni? Varför?

"Och Kent... knappast..."

- Okej, men var bara menat som komplimang o inte som förolämpning så säg: "Bra svensk pop på svenska" - istället för "Kent"

Mvh Peder

Är det Julle du stör dig på? Men personen heter ju Julle ( eller kallas för ). Lite oschysst mot honom att bara ändra texten sådär och helt sonika byta ut honom.

Hihi....Kent.... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Julle du stör dig på? Men personen heter ju Julle ( eller kallas för ). Lite oschysst mot honom att bara ändra texten sådär och helt sonika byta ut honom.

Hihi....Kent.... 🙁

Det är klart att man måste byta namn till ett som naturligt faller in i poesin. Mauro Scocco väljer att sjunga om "Sara", inte "Ove", "Kenneth" eller "Bengt".

***

F ö har jag inte hört låten, men jag spar nog mina öron till Ploghbills förträffliga metallalster istället. Men glöm inte Ploghbill; att en sommarhit inte får vara längre än 3 minuter, annars kommer Bert Karlsson och skjuter dig i huvudet och sedan i magen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hel klart svensk klass - ser ingen skilland på det här och Tapetklister under mina skor eller Så vacker utan spackel. Du lär ju få vara beredd på att bli jagad av ett tjockt gäng fjortisar men det kanske är det som är tanken. 😉

Kan inte bedömma så mycket med tanke på att jag är hårdrockare men båda låtarna är catchy.

Bra - betyg fyra popsnöretummar upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasiken vilken ljudbild du får till. Får man fråga vad du anvænder? Førsta låten ær ett strå vassare. Men detta e riktig bra. Burkarna e riktigt tunga. Vad e det?. Live eller en kanonplugg??Låter vældigt live

Kanon.

Jimmy

Redigerat av jim
Link to comment
Dela på andra sajter

Så. Nu har jag lyssnat:)

Jag tror mig förstå nöjet i att visa popeliten hur enkelt det är att larva ihop en slagdänga till bingolotto, så som ironiskt tjafs har den nog en funktion att fylla.

Men jag kan inte tycka att det är bra. Efterssom jag antar att det är jag som inte förstår, så röstade jag blankt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasiken vilken ljudbild du får till. Får man fråga vad du anvænder? Førsta låten ær ett strå vassare. Men detta e riktig bra. Burkarna e riktigt tunga. Vad e det?. Live eller en kanonplugg??Låter vældigt live

Kanon.

Jimmy

Jag har samplat mitt eget trumset o klippt ihop ljuden därifrån till komp. Sen har jag kört alla gitarrer o bas i Amplitube då jag inte har nån förstärkare hemma!

Kul att du gillade det!

kolla http://www.blindedcolony.com , http://www.skorda.tk eller http://www.tdpp.tk för mina seriösa projekt! CIAO!

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

Ett par låtar till, en demo-platta, *vips* skivkontrakt, och plötsligt står allas vår Ploghbill på torgscenen i närmsta stad och får hela publikhavet att sjunga om Julles dåliga självförtroende och hans minimala.. *host* Grej... :-)

Mysig svensk pop-rock! Du har gjort det igen.. :-)

Redigerat av Excubator
Link to comment
Dela på andra sajter

Jumper tänkte jag först när jag satte på låten. Men jag tar tillbaka det..

Detta är lite "för" poppigt för mig. Men jag gillar gitarr slingan som går igenom hela låten, den får mig att sätta på Kent's skiva i stereon. Det kommer altså inte vara din låt som skränar. Men som sagt smaken är som baken. Jag klicka fram en 4:a i betyg, för det luktar lite P3 hit på denna..

Redigerat av Claesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...