Jump to content
Annons

Neotek Esprit, Output's i logic


prototyp

Recommended Posts

Tjena! Jag har en fråga ang. outputs i logic, då jag sätter outputen på t.ex 10-11 om jag vill ha ut ett par vocals på de kanalerna så skapas ett nytt track i logic bredvid stereo outputen(1-2) Och sedan när jag lagt på eq + comp från outboard och väljer input 10-11 för att spela in det som mixats med analoga grejer till logic igen så är det något skumt som häner.. När jag sedan väljer det redan inspelade att gå via stereo outputen (1-2) eftersom resten av låten ligger där så blir vokalerna helt plötsligt mycket lägre och oklarare.. Vad kan detta bero på?

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Output kanalerna ska man nog tänka på som fysiska utgångar om jag fattat det hela rätt. Så när du byter output på en kanal så skickas den signalen till den outputen du valt istället för till 1-2 som är den output som är förvalt i logic. Kort sagt den kanalen du ändrat output på hörs inte då om du inte kopplat ditt ljudkorts samtliga utgångar till en gemensam lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du missuppfattade mig . Ljud kommer, inga problem där utan när jag väl bouncat ner vocal tracket för att gå över till nästa track för mix och byter från out 10-11 till den förvalda out 1-2 då förändras ljudet helt.. Blir mycket lägre och det känns som alla mina inställningar på eq'n och compen försvinner även fast jag bouncat ner tracket..

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Ok, hmm då vet inte riktigt vad felet kan vara. Lägger du ut signalen till extern hårdvara och sen i mixen igen, du kanske kan förklara lite mer ingående hur du tänkt och varför.

Generellt sett så ska du inte behöva bounca det där tracket det borde funka ändå att skicka ut signalen samt få tillbaka den utan något större problem.

Måste kolla på datorn så jag återkommer senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev nog lite rörigt det där, försök att beskriva steg för steg vad det är du gör.

Förstår inte när bounce kom in i bilden ?

1. Du skickar ut sången via out 10-11 till dina hårdvaruburkar.

2. Spelar in signalen från dessa till in 10-11.

Sen ersätter du "originalsången" med den nyinspelade ?

Om du inte gjort det och spelar upp både originalsången

och den nyinspelade kan du ju ha råkat ut för fasfel,

men fattar inte av din beskrivning rikrigt hur du gjort ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Väljer output 11-12(t.ex) som då går till kanal 11 & 12 på neotek bordet.

2. Vrider runt på eq'n tills jag är nöjd (allt går problemfritt än så länge)

3. Pga. att ljudkortet vi använder för tillfället(tc electronics studio konnekt 48) inte har tillräckligt många in's & ut för att få alla kanaler på bordet att fungera så har vi kanal 1-12 till godo men just 11-12 för vocal mix som i sin tur sedan skickas till en bus på bordet och eftersom vi endast har track 11-12 för mixen så vill jag gärna bounca ner spåret jag mixat för att det ska sparas och så jag kan gå vidare till nästa vocal track.

4. Väljer input 11-12 för att spela in från det redan inspelade tracken. Allt går som det ska än så länge!

5. Nu är det nya tracket inspelat MEN när jag sedan väljer att tracket ska gå via out 1-2 (standard) så blir tracket mycket lägre och ändrar ljudbild.. I princip så låter det som om eq'n från bordet försvinner och det känns ju väldigt sjukt eftersom jag precis spelade in tracken igen för att kunna gå vidare.

Hoppas jag gett er en bättre inblick i det hela.. Hade lite svårt att förklara på ett bra sätt.

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

3. ...bounca ner spåret jag mixat för att det ska sparas ...

4. Väljer input 11-12 för att spela in från det redan inspelade tracken. Allt går som det ska än så länge!

Fattar fortfarande inte vad bouncen ska göra för nytta,

innan du spelat in spåret igen har ju inga förändringar tagit ?

Bara jag som fattar trögt kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...