harry1 Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Fick så bra svar senast jag postade här så testar att dra upp en ny tråd! 🙂 Vad är knepen för att förbättra sitt uttal? När jag pratar så blir det mycket "Jo, men de görän" istället för "Jo, men det gör den" osv osv. Om jag artikulerar så tycker jag det låter rätt flummigt ibland och det blir zombietakt på talet. Kan det vara som så att det är tungan som måste stretchas ut?
JohnRick Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Prova en välrenommerad logoped ett par gånger?
Terror Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 Träna med att läsa böcker/texter högt för dig själv. Läs långsamt. Stressa inte. Tänkt dig att du läser för små barn, eller äldre människor som inte hör så bra.
Demonproducenten Postat 22 december 2012 Postat 22 december 2012 terror är inne på rätt väg viktigt är att uttala färdigt varje ord innan man ger sig på nästa men också viktigt att använda talspråk så det inte låter läst använd gärna lurar för att höra dig själv "utifrån"
Zakyath Postat 23 december 2012 Postat 23 december 2012 försök hålla konsonanterna så korta som möjligt. när man snackar vanligt är ens instrument helt enkelt inte vant med att uttrycka sig så tydligt som ofta krävs vid sång. överdriv. efter ett tag kommer det naturligt. de konkreta tips som nämndes ovan är bra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.