Retromannen (oregistrerad) Postat 11 december 2012 Postat 11 december 2012 Detta har inte med musik och studio att göra men provar ändå; Någon som har tips på trådlösa hörlurar, helst öppna för att lyssna på tv (och musik med)? Elgiganten har ett par AKG för under 400,- och clas Ohlsson har två olika par för 500,- varav ett är philips (bra batterier är min erfarenhet) men jag har inte provat något av dem. Nån som kan ge ett bra tips ?
Claes Holmerup Postat 11 december 2012 Postat 11 december 2012 Alla sådana (jag har i alla fall inte sett annat) har inbyggd komprimering för att sändningen ska bli så tillförlitlig som möjligt, så för en musiker är det inte alltid så njutbart... Jag har ett par Sennheiser RS140 som är ok, men som lider av denna brist, så jag använder dem inte. Om intresse finns, så kan jag gärna sälja dem för ett överkomligt pris... 😉
Retromannen (oregistrerad) Postat 12 december 2012 Postat 12 december 2012 Tack för det men de ser lite klumpiga ut. kanske får nöja mej med att se på tv med dem om ljudet är konstigt, är ju iofs bra om sändningen blir stabil. till nyheterna och någon tv-serie borde de duga till då 🙂
Bullerbyn Postat 12 december 2012 Postat 12 december 2012 Köpte mig också ett par trådlösa sennheiser för några år sedan. Helt oanvändbara, Brusar å lever djävul. Enligt vad jag förstått måste man upp i betydligt värre prisklasser och med bluetooth, apt-x, lossless teknik. För att det skall fungera tillfredsställande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.