Jump to content
Annons

DJ-Controller mellan 700-1800kr


skydrumz

Recommended Posts

Hejhej!

Snart jul och måste bestämma mig vilken dj-controller jag ska önska mig.

Håller på mest att producera men jag mixar en hel del i VDJ och jag känner mig begränsad i att "mixa virtuellt".

SÅ jag behöver råd/hjälp för dj-controller som kostar mellan 700-1800kr.

Har kollat på Mixtrack PRO 1600kr och Hercules DJ Control Instict 900kr.

Frågan är då vad ni anser vara bra.

Eftersom jag endast kommer använda den hemma och inte på klubbar behöver den väl i vara väldigt hållbar (behöver inte tåla stryk)

Fråga om något är oklart 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte testat någon av de föreslagna men har bara hört gott om Mixtracken så med den lär du inte bli missnöjd.

Ett minus med Instincten är att du får med en, i alla fall för mig, högst okänd mjukvara. Recension av Instincten finner du här.

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte testat någon av de föreslagna men har bara hört gott om Mixtracken så med den lär du inte bli missnöjd.

Ett minus med Instincten är att du får med en, i alla fall för mig, högst okänd mjukvara. Recension av Instincten finner du här.

Martin

Men det går väl såklart att mappa till VDJ eller traktor software?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär gå men då måste du ju köpa Traktor också.

Edit: Om du tar en titt på kontrollmöjligheterna med Instincten respektive Mixtracken tror jag du inser att du snabbt kan komma att växa ur Instincten. Instincten verkar inte ha någon som helst kontroll över effekter, gain (!), krånglig loopkontroll och framför allt, inga pitchreglar. Utan pitchreglar tror jag det blir mycket svårt för dig att lära dig beatmatcha.

Martin

Redigerat av hest
Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär gå men då måste du ju köpa Traktor också.

Edit: Om du tar en titt på kontrollmöjligheterna med Instincten respektive Mixtracken tror jag du inser att du snabbt kan komma att växa ur Instincten. Instincten verkar inte ha någon som helst kontroll över effekter, gain (!), krånglig loopkontroll och framför allt, inga pitchreglar. Utan pitchreglar tror jag det blir mycket svårt för dig att lära dig beatmatcha.

Martin

Kan beatmatcha virtuellt och gjort det på mixtrack som jag testade i en butik, dock så känns det som att när det finns en sync button, varför inte använda den? Gain är väll dock inte super nödvändigt? Det är väl bara master outputen av volymen?

Glömde att tacka för din hjälp 🙂 Tror det blir en mixtrack faktiskt.

Redigerat av legendofdeath
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara roligt att hjälpa till!

Det jag tänkte på gällande beatmatchandet var om du någon gång i framtiden skulle vilja spela på mer standardutrustning som t ex Pioneers CDJ-serie. Jag tröttnade dessutom väldigt snabbt på att använda sync då jag fann det roligare att göra det manuellt.

Med gain menade jag inte gainen på mastern utan på de två kanalerna. Denna ratt, oftast placerad ovanför EQ:n är nödvändig när du vill mixa in en låt som låter högre/lägre än den du spelar innan, alltså för att båda låtarna ska låta lika högt.

Hoppas du blir nöjd med ditt köp! Har du mer frågor om kontrollers eller annat är det bara att PMa 🙂

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...