Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag tänkte köpa mig en ny dator, och i den är tanken att jag ska ha en Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB och en Seagate Cheetah 10K.6 36.6GB SCSI. Nu ställer jag mig (och er) frågan, vilken ska jag ha OS/Program och vilken ska jag ha audio på?

Hur skulle ni göra?

Tilläggas bör kanske att jag både håller på med flerkanalig hårddiskinspelning och tunga mjukvarusyntar.

Tacksam för svar.

Annons
Postat

Jag hade lagt audio på slave-disken och os på huvudenheten. :rolleyes:

DÄREMOT hade jag köpt 2 IDE hårddiskar då SCSI bara är dyrt och S-ATA kommer du bra långt med till i stort samma accesstider. Varför SCSI?

Postat

vet inte fick för mig att dessa var snabbare.

överföringshastighet på SATA hårddiskar ligger på 150mbps medans SCSI ligger på 320 mbps...

Postat

Kommer du att köra med fler än typ 70 samtidiga audiospår så kanske det börjar bli befogat att fundera på SCSI... 😆

Det är länge sedan jag gick ifrån SCSI. Det blir nog också billigare att köra två S-ATA i RAID-konfiguration om man vill få upp hastigheten.

Postat

är det så illa? hm. så SCSI kan inte förbättra prestandan i mindre krävande situationer?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.