Jump to content
Annons

Cubase 5 låser sig vid uppstart av nytt projekt


magnus83

Recommended Posts

Sjukt irriterande.

Jag har precis formaterat om datorn för att eventuellt detta problem skulle försvinna. Men icke sa nicke.

När jag startar ett projekt så står det efter ett tag när den laddar in projektet "Svarar inte".

Finns det något att göra åt detta tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Startar du helt från scratch eller startar du med en template som aktiverar ett gäng pluggar?

Det kan ju vara någon plugg som behöver uppdateras eller som kräver någon Windows-uppdatering som du inte har hunnit hämta...?

Funkar det att ladda in något gammalt projekt?

Har du uppdaterat till senaste eLicenser drivern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Plocka ut alla pluggar från vstplugins-mappen till en temp-mapp - och lägg sedan tillbaks dem en och en med Cubase-start mellan tills det vägrar starta, så hittar du vilken som bråkar. Finns tyvärr inget enklare sätt. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Plocka ut alla pluggar från vstplugins-mappen till en temp-mapp - och lägg sedan tillbaks dem en och en med Cubase-start mellan tills det vägrar starta, så hittar du vilken som bråkar. Finns tyvärr inget enklare sätt. 🙁

Smart. Det ska jag göra. Inte det roligaste som finns att göra. Men det kan i alla fall rädda min låt 🙂

Tackar så mycket! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker ju att du lägger tillbaks de du minns att du använt..

har för mig förresten att den listar vilka pluggar som saknas när du startar ett projekt. Så om du lägger över alla pluggar till en tempmapp och startar projektet så ska du kunna se vilka du använt. Anteckna vilka och lägg tillbaks dem en och en...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställ även in cubase backup-alternativ i inställlningarna, så att cubase backar upp inkrementellt; alltså sparar varje gång till en ny projekt-fil. Antal backup-filer. På så sätt kan du gå tillbaka till den föregående sparade filen om något liknande händer igen, om du INTE kan lösa det på något annat sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...