Jump to content
Annons

cd booklet/skivomslag


Ribzmcfribz

Recommended Posts

(Nu antar jag att den lilla boken som följer med album kallas för booklet för jag har aldrig hört nÄt annat namn pÄ den)

Jag har iaf fÄtt uppgiften att fixa booklet och baksida pÄ vÄran skiva och hittar vÀldigt mycket nÀr jag söker pÄ google om det, men det svÄra Àr att veta vad man ska vÀlja och vad det egentligen Àr jag letar efter, sÄ tÀnkte kolla om nÄgon hÀr kanske har koll pÄ det.

Vi har omslag, bilder, text och idé klart för oss vi behöver bara veta hur man gör sen.

Finns det nÄt bra företag man kan skicka bilderna till sÄ dom kan fixa detta Ät en eller bör man göra det sjÀlv och vad funkar bÀst isÄfall? siktar vÀl pÄ att göra 50 st

om det redan finns en trÄd med detta Àmne sÄ lÀnka gÀrna

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Vill du ha hjÀlp att göra originalet eller bara tryckningen?

Är du bekant med Illustrator kan du enkelt göra originalet sjĂ€lv och sen lĂ€mna det i forma av en pdf till ett tryckeri i nĂ€rheten. Alternativt skriva ut sjĂ€lv om du har en duktig skrivare.

Ska du göra mer Àn en folder kan ju InDesign vara alternativ vid originalframstÀllningen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack magnus verkar som en bra sida:) hittade dock bara 4sidiga booklets och behöver fler sidor Àn sÄ men har mailat och frÄgat om det sÄ kanske dom kan fixa.

Ja jag behöver nog hjÀlp med bÄda, vore ju sÄklart bra om man har gjort en sjÀlv innan man skickar till tryckeri. Àr inte bekant med varken illustrator eller inDesign men ska kika pÄ det nu! sÄ tackar för det tipset:)

tanken Àr att det ska fÄ plats 10 texter i bookleten sÄ 8 eller 12 sidor kommer det behöva vara iaf. och sen en dubbel inlay

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...