Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är inte riktigt säker på var detta hör hemma. Fast detta känns väl rimligt.

JAG VET att detta är otroligt långsökt, men hur möjligt är det att separera olika instrument ur ett stereospår med antingen EQ eller andra verktyg?

Någon som har nån hum om något om detta? Allt hjälper!

Annons
Postat

Nu har jag inte riktigt koll på hur teknikens framfart varit. Men så vitt jag vet så går det inte, om det inte är få instrument som är hårt panorerade åt var sitt håll och sången i mitten. Men i en full mix med trummor, bas, elgitarr, sång, synth, perc osv så går det inte.

Även om du skulle kunna eq:a fram ett mellanregister där du kanske får fram elgitarr och sång mest så har du fju örlorat så många harmoniska övertoner i ljudet.

Men jag har inte riktigt koll på hur långt tekniken kommit som sagt och vad som finns på marknaden.

MVH

Anders

Postat

I princip omöjligt ja. Melodyne är väl dom som kommer närmast vad jag känner till.

Har man vissa separata spår kan man ju trixa med att fasvända m.m. också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.