Jump to content
Annons

Roland Edirol UA-25 (Hjälp/Tips)


chsandstrom

Recommended Posts

Roland Ediroal UA-25, externt ljudkort.

Är det värt att ha?

 

Jag har kollat runt lite och söker information om det. Finns det någon vänlig själ här på forumet som har bekantats sig med denna apparat och kan berätta något om den?

 

Har hört att det är ytterst lite latency, och funkar till Windows7, vilket jag är det jag kör med.

Tack för all hjälp och respons!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hade edirol/cakewalk UA-25ex tidigare och det gick som en klocka några år. Aldrig några problem. Körde förvisso Vista då, men ska funka problemfritt till windows 7. Har det fortfarande kvar i mint condition och ska strax sälja det till en kompis då jag efter några vändor tänkt "go RME" (som man säger...)

Nackdel skulle väl vara frånvaro av full duplex i 96 Khz. I övrigt gjutet i den prisklassen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade edirol/cakewalk UA-25ex tidigare och det gick som en klocka några år. Aldrig några problem. Körde förvisso Vista då, men ska funka problemfritt till windows 7. Har det fortfarande kvar i mint condition och ska strax sälja det till en kompis då jag efter några vändor tänkt "go RME" (som man säger...)

Nackdel skulle väl vara frånvaro av full duplex i 96 Khz. I övrigt gjutet i den prisklassen.

Vad menas med full duplex?

Vet du hur skillnaden är att spela in analogt (line in/out) till skillnad från att spela in digitalt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...