Kenth Kronwall Postat 3 oktober 2012 Postat 3 oktober 2012 Jag vill köra Cubase som host och använda Reason samtidigt. Att man använder Reason som "ljudmodul" via rewire är ju helt ok, men jag vill lägga sången i Reason för att kunna nyttja det fantastiska SSL-bordet. Hur gör man det?
Assar Postat 3 oktober 2012 Postat 3 oktober 2012 Det kan du inte. Om du kör Reason i slavläge kan du inte spela in där. Det finns en del mer eller mindre skumma habrovinker för att lösa en del av Reasons funktionella tillkortakommanden (som t ex bristen på midi-ut). Kanske finns nån här också. Men som default går det inte.
Wernborg Postat 3 oktober 2012 Postat 3 oktober 2012 Du kan ju importera en wavefil i samplern i Reason och spela upp den genom ssl-bordet. Slutresultatet lär ju inte bli annorlunda mot om det hade gått att spela in direkt i Reason. Ett extra moment samt att du inte kan ssl-bordets egenskaper i inspelningsögonblicket.
Linus Postat 3 oktober 2012 Postat 3 oktober 2012 Som redan sagts, om Reason används i Rewire-läge spelas audio in i Cubase. Om dina Reason-instrument spelas från Reasons sequencer istället för Cubase, kan du väl köra Reason fristående i skedet när du lägger sången. Alternativt bouncar du ut det färdiginspelade spåret från Cubase och lägger på ett vanligt audiospår i Reason. Samplern som Wernborg föreslår är överkurs.
Wernborg Postat 3 oktober 2012 Postat 3 oktober 2012 Inser att det var ett tag sedan jag pillade med Reason. Audiospår. Huga, moderniteter. 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 3 oktober 2012 Postat 3 oktober 2012 Jupp, och plugins som man kan köpa... http://shop.propellerheads.se/ plus Line 6 gitarrprylar med från start... ujuj...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.