Jump to content
Annons

Sidechain av delayeffekt?

Recommended Posts

Soderlund (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej,

Jag sitter med Nuendo och det Àr ju samma sak men dyrare ..:-(

I Steinbergmanualen ges tips om hur lÀgga ett repetativt delayeko pÄ tillexempel sista ordet i en vers genom att ..

"skapa en kopia av sĂ„ngspĂ„ret, inserta pingpongdelayet pĂ„ originalet och aktivera sidechain funktionen. Öppna kopian och adressera utgĂ„ngen till pingpong delayet för att styra delayet med kopians regel"

Tanken Àr ju att delayeffekten inte skall höras under sjÀlva sÄngen utan bara trÀda in varje gÄng sÄngen upphör som ett sÄnt dÀr tjusigt avslut pÄ varje...strof eller vad man nu tycker.

.... Well jag fÄr det inte att funka sÀrskilt bra, nÀr jag drar upp regeln stÀngs delayet av och sÀtts pÄ nÀr jag drar ner regeln. Steinberg pÄstÄr att det skall finnas ett tröskelvÀrde nÄgonstans nÀr jag pillar med regeln men.. nÀ jag mÄste ha missförstÄtt nÄgot.

OBS Sidechain pÄ andra sÀtt har jag koll pÄ, det Àr just detta exempel jag inte fattar hur det funkar.

VĂ€lkomna med tips!

VĂ€nligen

Micke Söderlund.

Redigerat av GĂ€st
Annons
Soderlund (oregistrerad)
Postat

Hej igen,

Ja det Àr ju tvÄ bra alternativ! Tack. skall testa nÀsta gÄng jag gÄr ner i gruvan.

Jag vill iallafall ÀndÄ förstÄ hur det skall gÄ till med Steinbergs variant..Det Àr ju kul att förstÄ vad det Àr man gör och i detta fall gör jag inte det,,

HĂ€lsar Micke.

Soderlund (oregistrerad)
Postat

Tack LaserLars Men jag Àr inte PLUSmedlem vilket betyder att jag inte kan ta del av den info..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.