Soderlund (oregistrerad) Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 (redigerat) Hej, Jag sitter med Nuendo och det Ă€r ju samma sak men dyrare ..:-( I Steinbergmanualen ges tips om hur lĂ€gga ett repetativt delayeko pĂ„ tillexempel sista ordet i en vers genom att .. "skapa en kopia av sĂ„ngspĂ„ret, inserta pingpongdelayet pĂ„ originalet och aktivera sidechain funktionen. Ăppna kopian och adressera utgĂ„ngen till pingpong delayet för att styra delayet med kopians regel" Tanken Ă€r ju att delayeffekten inte skall höras under sjĂ€lva sĂ„ngen utan bara trĂ€da in varje gĂ„ng sĂ„ngen upphör som ett sĂ„nt dĂ€r tjusigt avslut pĂ„ varje...strof eller vad man nu tycker. .... Well jag fĂ„r det inte att funka sĂ€rskilt bra, nĂ€r jag drar upp regeln stĂ€ngs delayet av och sĂ€tts pĂ„ nĂ€r jag drar ner regeln. Steinberg pĂ„stĂ„r att det skall finnas ett tröskelvĂ€rde nĂ„gonstans nĂ€r jag pillar med regeln men.. nĂ€ jag mĂ„ste ha missförstĂ„tt nĂ„got. OBS Sidechain pĂ„ andra sĂ€tt har jag koll pĂ„, det Ă€r just detta exempel jag inte fattar hur det funkar. VĂ€lkomna med tips! VĂ€nligen Micke Söderlund. Redigerat 30 september 2012 av GĂ€st
Henric Svensson Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Bounca en sÄngfil med effekt, klipp sedan bort sÄngen och behÄll effekten - lÄter som en lÀtoch praktisk lösning i mina öron iaf....
Piccazzo Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Eller lÀgg Delayet pÄ en egen kanal och klipp in dom fraser du vill ha delay pÄ.
Soderlund (oregistrerad) Postat 1 oktober 2012 Postat 1 oktober 2012 Hej igen, Ja det Àr ju tvÄ bra alternativ! Tack. skall testa nÀsta gÄng jag gÄr ner i gruvan. Jag vill iallafall ÀndÄ förstÄ hur det skall gÄ till med Steinbergs variant..Det Àr ju kul att förstÄ vad det Àr man gör och i detta fall gör jag inte det,, HÀlsar Micke.
laserlars Postat 1 oktober 2012 Postat 1 oktober 2012 https://www.studio.se/index.php/page/videoguider.html/_/cubase/cubase-tips-delay-reverb-med-sidechain-r49 Precis vad du söker đ
Soderlund (oregistrerad) Postat 3 oktober 2012 Postat 3 oktober 2012 Tack LaserLars Men jag Àr inte PLUSmedlem vilket betyder att jag inte kan ta del av den info..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.