Jump to content
Annons

micka baskagge


noise

Recommended Posts

Annons

Kolla tråden "Inspelning av trumset" under "Inspelning". I övrigt så är det ju omöjligt för oss att veta vad Du menar med "naturlig". De flesta som kallar sig musikdiggare blir ofta väldigt besvikna när de hör en riktig bastrumma akustiskt första gången.

Jag uppfattar det dock som att många som säger sig vilja fånga ett "naturligt" bastrumljud gärna använder Shure BETA 52. Frekvensgången är på inget sätt rak och det där med "naturligheten" kan väl i och för sig diskuteras. Faktum är ändå att genom lite experimenterande med avstånd till klubba och skinn så får man till något som många betecknar som "naturligt". Beroende på bastrumma, klubba och annat så vågar jag inte ge några mer konkreta anvisningar. Jag har hamnat alltifrån 5 cm från klubbskinnet till en bit utanför bastrumman. Viktigt tror jag också blir att man kombinerar detta med en juste stormembramsmick som tar rummet för att få fram det "naturliga"

Hoppas att någon kommer med andra direktiv för så är det. Det finns tusen sätt och alla kan vara rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...