Jump to content
Annons

kronofogden moti bahnhof


Itzhak

Recommended Posts

Annons
www.antipiratbyran.com är adressen iofs...

konstigt att den är nere nu...iofs så var dom ju själva kunder hos Bahnhof

opps.

tråkigt, trodde att de hade både com och .se

drog på en extra för jag trodde inte att off-topic syntes på förstasida när jag läste mannex inlägg.

sorry om det blev fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

"haxxad" är den inte för fem öre.. inte ens om man är väääldigt flexibel med ordet "haxxad".

Vad som hänt med antipiratbyran.com är att ett skript som, när många kör det, överbelastar deras server började cirkulera på nätet. Många drog igång det, och sidan fick belastningsproblem.

Bahnhof pekade därför om deras adress till en fakead IP vilket gör att servern inte längre nås av användare.

Intressant läsning för de som bryr sig:

Bahnhofs pressmeddelande om Razzian

Tingsrättens förhandlingsprotokoll

B

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Det är dags att göra något åt APB. Jag är fruktansvärt trött på att läsa om dessa små moralkärringar som försöker skrämma privatpersoner med miljonböter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)
.se-adressen har funnits ungefär lika länge som .com-adressen om jag inte missminner mig.

Antipiratbyran.com reggades den 30 Augusti 2001 Info

Antipiratbyran.se reggades den 36 april 2003 Info

Antipiratbyran.com pekar på Bahnhofs servrar medans Antipiratbyran.se pekar på Data Com Scandinavian Holding AB och är reggad av Marcus Gralde och är en skämtsajt.

B

Link to comment
Dela på andra sajter

.se-adressen har funnits ungefär lika länge som .com-adressen om jag inte missminner mig.

Antipiratbyran.com reggades den 30 Augusti 2001 Info

Antipiratbyran.se reggades den 36 april 2003 Info

Antipiratbyran.com pekar på Bahnhofs servrar medans Antipiratbyran.se pekar på Data Com Scandinavian Holding AB och är reggad av Marcus Gralde och är en skämtsajt.

B

Ok då var det inte riktigt som jag trodde.

Men att .se-adressen är en skämtsida förstår nog dom flesta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)
.se-adressen har funnits ungefär lika länge som .com-adressen om jag inte missminner mig.

Antipiratbyran.com reggades den 30 Augusti 2001 Info

Antipiratbyran.se reggades den 36 april 2003 Info

Antipiratbyran.com pekar på Bahnhofs servrar medans Antipiratbyran.se pekar på Data Com Scandinavian Holding AB och är reggad av Marcus Gralde och är en skämtsajt.

B

Ok då var det inte riktigt som jag trodde.

Men att .se-adressen är en skämtsida förstår nog dom flesta 🙂

Skulle kunna vara så att den blivit hackad, vilket säkert många tror med tanke på allt som stått i media de senaste dagarna..

Så är dock alltså inte fallet.. Ville bara tydliggöra det. 🙂

B

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...