Jump to content
Annons

Stativ till KRK Rokit 8 G2


Sheenius

Recommended Posts

Som topic lyder, jag skulle behöva få upp mina monitorer brevid mitt datorbord. Ska upp med en massa rolig hårdvara och vill ha 100% plats på skrivbordet, monitorerna tar i nuläget alldeles för mycket plats.

Det jag hittar på Thomann är väggstativ, men dessa är för VXT6/VXT8. Funkar dessa även till mina Rokit?

I annat fall, vad finns det för alternativ?

Ska upp med en Maschine, större skärm, större keyboard och lite mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Är dom stabila? Det känns som att det är lite instabilt med en topplatta som är mindre än själva monitorn men det kanske det inte är...?

Klart, de känns inte som gjutna. Men de är heller inte rangliga. Jag ställer med gott samvete mina 17.000 kr monitorer på dem. De har inte visat några tecken på bristfällig design, utan är som nya trotts ett antal flyttar och mycket justering. Positivt med höjdjustering då det gör enorm skillnad på frekvensgången, beroende av golv-tak-mått och höjden på ditt huvud vid mixplats.

Topplattan är precis lagom för mina Solo 6 och kanske en något större monitor. Beroende på utformningen hade jag inte ställ något större än en 8" på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...