Jump to content
Annons

Ozone 5 eller Mastering EZ Mix?


hertingen

Recommended Posts

Funderar på att köpa antingen Ozone 5 eller Mastering EZ Mix att slutföra mina mixar med.

Ozone 5 har jag funderat på förut. Men på senare tid har jag blivit lite intreserad av EZ Mix och tänkte köpa det. Och eftersom det nu finns ett Mastering pack till det så kanske det funkar lika bra som Ozone?

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ikke prøvd EZ Mastering. Eier Ozone 5 men har ikke brukt det siden jeg oppdaget Sonnox Oxford.

Bruker nå Oxford Inflator og Oxford Limiter på sluttrinnet for å få loudness i sluttmix/master.

Ingenting jeg har prøvd har gitt meg den samme opplevde gain som disse to. Enestående!

Her er en link til en video som bruker disse som sluttrinn:

http://www.youtube.com/watch?v=aufcxFhiUx0&feature=plcp

Redigerat av heyclown
Link to comment
Dela på andra sajter

EZ Mastring är inget att ha. Bara några presets och det duger inte. Ozone är riktigt bra och används även av proffs.

Ok. Tack för det. Har för mig att jag läst att det ska finnas presets i Ozone också, men det kanske är stor skillnad på dom jämfört med dom i EZ Mastering? Brukar nu inte använda presets så mycket. Isf. vill jag att de ska vara bättre än vad jag kan skruva till själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ikke prøvd EZ Mastering. Eier Ozone 5 men har ikke brukt det siden jeg oppdaget Sonnox Oxford.

Bruker nå Oxford Inflator og Oxford Limiter på sluttrinnet for å få loudness i sluttmix/master.

Ingenting jeg har prøvd har gitt meg den samme opplevde gain som disse to. Enestående!

Her er en link til en video som bruker disse som sluttrinn:

http://www.youtube.com/watch?v=aufcxFhiUx0&feature=plcp

Den skulle jag inte rekommendera. De är inte speciellt bra. Däremot är Ozone 5 den bästa limitern jag testat och jag har prövat de flesta populära limiterna. Var noga med att du väljer IRC III när du använder limitern för den låter överdrivet bäst och drar mest CPU.

JAg själv klipper genom converterarna men det är inte rekommendera om du inte har ett par riktigt dyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Jeg har aldri fått Ozone5 til å prestere squeeze/loudness som Sonnox men jeg får ta en ny titt.

Gör så 🙂 Som sagt testa IRC III presetet, finns till vänster i pluginen. Fungerar mycket bra. Det du borde A/B testa är även hur olika limiter bevarar transienter, bas etc. Sådant spelar också stor roll och kan ibland vara svårt att höra förens man a/b lyssnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ozone5 har du egentligen allt du behöver vad gäller konventionell mixning....alla pluggarna går att använda separat och låter riktigt bra....otroligt flexibelt och väljudande paket.

Sen är det kul att ha fler valmöjligheter och tillgång till lite mer kreativa effekter, men detr en annan fråga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...