Jump to content
Annons

DJ-prylar för nybörjaren, vad ska man köpa?


mb5 (oregistrerad)

Recommended Posts

mb5 (oregistrerad)

Jag hade tänkt att investera ungefär 3000:- i en enkel begagnad DJ-uttrustning. Syftet med uttrustningen är att fungera som CD-spelare och ge mig möjlighet att utveckla lite DJ-färdigheter. Mina begränsade kunskaper säger mig att en dubbel-CD och mixer (+ev. hörlurar) är det som behövs. Förstärkare och högtalare finns.

Jag vore himla tacksam om någon men bra koll kunde tipsa mig om produkter, märken som är bra respektive mindre bra i den här prisklassen.

tackar

.mattias

(har denna fråga tagits upp tidigare i detta forum? I så fall vore det fint med en länk)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Jag hade tänkt att investera ungefär 3000:- i en enkel begagnad DJ-uttrustning. Syftet med uttrustningen är att fungera som CD-spelare och ge mig möjlighet att utveckla lite DJ-färdigheter. Mina begränsade kunskaper säger mig att en dubbel-CD och mixer (+ev. hörlurar) är det som behövs. Förstärkare och högtalare finns.

Jag vore himla tacksam om någon men bra koll kunde tipsa mig om produkter, märken som är bra respektive mindre bra i den här prisklassen.

tackar

.mattias

(har denna fråga tagits upp tidigare i detta forum? I så fall vore det fint med en länk)

Har tagits upp flera gånger.

Använd sökfunktionen.

Men 3000 spänn räcker tyvärr inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

mb5 (oregistrerad)

jo jag misstänkte att ämnet tagits upp, tyvärr har jag sökt i forumet utan att lyckas hitta någon bra tråd.

...en följdfråga dock. Visst borde det vara möjligt att få tag i prylar för ungefär 3000:-?

Jag tycker mig ha sett tex begagnade Denon, Stageline och lite andra märken. Frågan är bara vilka som håller.

.mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Numark är inte bra på skivspelare, men har grymma mixers.

Pioneer & Denon är det enda som duger.

Pioneer kan du få till hyfsade priser & det är egentligen det enda som används proffisionellt när det gäller CD-DJ utrustning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...