Guest mb5 Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Jag hade tänkt att investera ungefär 3000:- i en enkel begagnad DJ-uttrustning. Syftet med uttrustningen är att fungera som CD-spelare och ge mig möjlighet att utveckla lite DJ-färdigheter. Mina begränsade kunskaper säger mig att en dubbel-CD och mixer (+ev. hörlurar) är det som behövs. Förstärkare och högtalare finns. Jag vore himla tacksam om någon men bra koll kunde tipsa mig om produkter, märken som är bra respektive mindre bra i den här prisklassen. tackar .mattias (har denna fråga tagits upp tidigare i detta forum? I så fall vore det fint med en länk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Jag hade tänkt att investera ungefär 3000:- i en enkel begagnad DJ-uttrustning. Syftet med uttrustningen är att fungera som CD-spelare och ge mig möjlighet att utveckla lite DJ-färdigheter. Mina begränsade kunskaper säger mig att en dubbel-CD och mixer (+ev. hörlurar) är det som behövs. Förstärkare och högtalare finns. Jag vore himla tacksam om någon men bra koll kunde tipsa mig om produkter, märken som är bra respektive mindre bra i den här prisklassen. tackar .mattias (har denna fråga tagits upp tidigare i detta forum? I så fall vore det fint med en länk) Har tagits upp flera gånger. Använd sökfunktionen. Men 3000 spänn räcker tyvärr inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb5 Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 jo jag misstänkte att ämnet tagits upp, tyvärr har jag sökt i forumet utan att lyckas hitta någon bra tråd. ...en följdfråga dock. Visst borde det vara möjligt att få tag i prylar för ungefär 3000:-? Jag tycker mig ha sett tex begagnade Denon, Stageline och lite andra märken. Frågan är bara vilka som håller. .mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriskooh Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Kolla här dom kan ha lite beg grejor att sälja till dig. http://www.dj-society.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chriskooh Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Men vad du än gör så köp aldrig American Audio/American Dj prylar. Hur biligt det än är, sån jääääääääääääääävla skit är vad det är! 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brynolf Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Numark är trevliga pryttlar. Men som sagt, du ska ha en jävla röta om du ska få ens halvdana grejor för tre lök... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Numark är inte bra på skivspelare, men har grymma mixers. Pioneer & Denon är det enda som duger. Pioneer kan du få till hyfsade priser & det är egentligen det enda som används proffisionellt när det gäller CD-DJ utrustning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sisältää Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 m5b: Om du bara har 3000,- att lägga men en okej dator så kan detta kanske vara ett alternativ: http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=ENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brynolf Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Numark är inte bra på skivspelare, men har grymma mixers. Äh, vadå, vad är det för fel på TT-500, till exempel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts