ztevie Postat 10 mars 2005 Postat 10 mars 2005 Tjenixen! Jag har en frĂ„ga som jag misstĂ€nker att svaret Ă€r nej pĂ„, men kanske nĂ„n har nĂ„t bra tips? Jag Ă€r ingen trummis, utan har en massa loopar som jag bestĂ€llt frĂ„n USA som jag klistrar in i Cubase. Det blir ju som ni förstĂ„r ganska begrĂ€nsat Ă€ven om man har flera 1000 i olika takter och stilar. Nu har jag bestĂ€llt en skiva med enstaka slag i olika velocity(Kick, Hihat, pukor, cymbaler o.s.v... 5 olika trumset). De Ă€r i Wav-format sĂ„ det gĂ„r ju att klistra in i Cubase och komponera, men det kĂ€nns som överkurs för mig. Finns det nĂ„t program dĂ€r man kan anvĂ€nda midi-trummor, peka med midi out mot ett sĂ„dant program dĂ€r man i sin tur har hĂ€nvisat till dessa enstaka trumslag? Ăr inte sĂ„ dĂ€r överförtjust i midi-trum ljudet... Jag gissar att det Ă€r ungefĂ€r sĂ„ Drumkit From Hell funkar?? Fast jag skulle vilja kunna vĂ€lja att jag pekar pĂ„ valfria ljud istĂ€llet. Kan jag göra pĂ„ nĂ„t annat sĂ€tt? Jag kĂ€nner alltsĂ„ att jag Ă€r för kass pĂ„ trummor för att komponera allt frĂ„n scratch, utan vill kunna plocka in midiloopar och fĂ„ "riktigt" trumljud... Vet inte om det hĂ€r blev begripligt, men kanske nĂ„n smart mĂ€nniska fattar vad jag menar?
ztevie Postat 10 mars 2005 TrÄdstartare Postat 10 mars 2005 Jaha, kan jag vÀlja valfria wav-ljud och göra nÄn sorts drummap som skulle funka i Battery menar du?
slaptap Postat 10 mars 2005 Postat 10 mars 2005 Jaha, kan jag vĂ€lja valfria wav-ljud och göra nĂ„n sorts drummap som skulle funka i Battery menar du? Tror jag. Har bara kollat lite löst pĂ„ Battery, men det gĂ„r att vĂ€lja vilken .wav som helst för uppspelning. Tar sĂ€kert fler format ocksĂ„. MIDI Ă€r INTE mitt omrĂ„de, men sĂ„ som du förklarar sĂ„ borde Battery (2) funka för dig. HĂ€mta en demoversion hĂ€r. Det stĂ„r förvisso att den bara ska funka pĂ„ WinXP, men jag har kört den som hastigast pĂ„ WinME utan problem. đ
Lindeberg Postat 10 mars 2005 Postat 10 mars 2005 Battery Àr verkligen kanon, snabbjobbat och stabilt.
dede Postat 10 mars 2005 Postat 10 mars 2005 Har du MIDIloopar sÄ klistrar du in dem pÄ en midikanal (enklast i gridedit) och lÄter dessa peka pÄ pÄ wavljuden som du importerat till en sampler, ex Battery. Var det sÄ du menade?
ztevie Postat 10 mars 2005 TrÄdstartare Postat 10 mars 2005 dede, som jag tÀnker mig det sÄ klistrar jag in midiloopar som du sÀger pÄ en midikanal. Sedan vill jag varje enskild trumslag(kick, hh, pukor m.m.) ska spela upp ett wavljud istÀllet för midi. Det kanske skulle funka med Battery dÄ, kanske? SÄ dÄ skulle jag bara behöva lÀgga Battery som midiout-device pÄ midi-kanalen, och sen sköter Battery om att spela upp de wav-ljud man vill höra istÀllet...? Jag fÄr vÀl kika pÄ Battery, jag har ju Win XP ocksÄ sÄ det Àr lugnt pÄ den fronten. Tack alla!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.