Jump to content
Annons

Hur låter detta? House!


Miklo

Recommended Posts

Annons

Kicken känns lite ofokuserad, ibland som att det är två kickar som inte riktigt synkar utan det blir ett litet "tjip". Lite flåsig med.

Congasen(?) ligger lite högt i volym.

Annars bra, lite intetsägande kanske men sen fick jag ju bara höra 46 sekunder. 🙂

Fridens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst låter det spännande. 🙂

Nivåerna är bättre men basen låter lite knasig. Den går i 8 takter sen känns det som att den på ett o-organiskt vis börjar om igen. Jag är givetvis väl medveten om att man kopierar och klistrar men om den kunde flyta bättre skulle helhetsintrycket bli mycket svängigare. Den går på repeat med ett ocharmigt "klick" vi varje ny åtta.

Jobba vidare, kan bli riktigt bra detta. Har sagt det förut. Du har talang, vet vad som funkar. Det är de riktigt små detaljerna som det hänger på.

Se över basen så håller jag käften sen. 🙂

Fridens

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok nu tror jag att jag kom på vad det är.

Basgången får ett oflyt inte för att den i sig är klippt knasigt och inte passar att gå om varje åtta, utan det är basen i samband med de uppklippta samplingarna som gör det. Någon sampling har ett klipp/chip som inte låter bra när basen går om sin åtta. Störig detalj för det låter som att du är mitt inne i en mix.

Kolla in och utfades på det uppklipta.

Resten är riktigt bra. 🙂

Inte alls meningen att låta tjatig. Det är något bra du har på gång och du frågade om mixen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

haha pinsamt, jag hade glömt att highpassa samplingen.... jag var så inne i kompressorn på samplingsspåret att jag glömde highpassa samplingen....

Jag ska EQa den och tweaka lite, sen ner till brorsan och kolla den i monitorer....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...