Jump to content
Annons

Analog Studio, Kungshomen Stockholm


illumagneti

Recommended Posts

Hej,

Jag kör analogstudio på Kungsholmen i Stockholm.

Studion är baserade runt en Studer A800 ett Trident Trimix bord och mixar oftast ner till en en Studer B62.

Roligast av allt tycker jag är att spela in ett bra välrepat band live, inklusive sång,utan lurar, live i studion.

Jag letar alltid efter nya intressanta projekt så tveka inte att höra av dig angående whatever om du gillar soundet.

Bless!

//Karl Bylund

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen, det låter klockrent i mina öron, mkt vettigt upplägg!

Du vet att det finns en till studio i samma anda i Vasastan, Porksausage studio med inr. på jazz & blues, det är för övrigt "Frasse" ifrån den gamla fina TV-serien Tårtan som driver den!

Vad har du för ytor och rumsdisposition, hemsida???

:-)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen...ett bra koncept.

Var in och lyssnade och kunde konstatera att det funkade ypperligt på reggaeartisten...tyckte däremot att det vart ett ihåligt "blödigt" ljud på Boogiesaurus-gänget.

Kör hårt, lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla för det varma välkomnandet. Det värmer.

Tårtan-Frasse asså, va kul. Verkar som att vi har en del gemensamma intressen han och jag. Vore kul att lyssna lite på vad han spelar in.

Är det någon som kan tipsa om något?

Min lokal är 60m2 stor totalt. BIfogar översiktbild.

Tyvärr ingen site ännu. Men jag siktar på att försöka få nya talanger innanför dörrarna i höst så det är på gång.

post-32233-0-23855800-1345190780.jpg

Redigerat av illumagneti
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...