Jump to content
Annons

Indisk/Arabisk Proggmetal!


Fick du nå fjärran östkänsla av de här då?  

33 röster

  1. 1. Fick du nå fjärran östkänsla av de här då?

    • 3- jajamensan!!
      23
    • 2- kanske
      3
    • 1- nä va f-n menar du?
      3


Recommended Posts

Fan va häftigt måste jag säga! Impad .. känns gött att du använt dej av lite mer annurlunda trummor än dom här vanliga pumpiga metal-trummorna o maxvis med compress! Diggar dina tunga Meshuggah-tugg/riff 😆 tummen upp dude!

Cheers.

Tackar som f-n för den fina kritiken Culloden. 😛

Yes jag tyckte själv det blev rätt lyckat med lite annorlunda trumkomp. Meshuggah är ju ett av favvisbanden så jag tackar och bugar. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
5/5

Men lite väl mycket bas på sina ställen.

Det är ju snyggt med bas, men det blir lite mullrigt känns det som, och då är det inte så fint längre. (jag kan dock ha fel på den punkten, jag har spelat trummor hela dagen idag, så mina öron är LITE trötta just nu. 😛) Men dubbelkolla om inte det är lite mullrigt.

Har dubbelkollat och jag tycker att det låter helt ok i mina lurar och i mina högatalare. :rolleyes:

Men smaken är ju som baken.....hårig. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Som novis och ny här på forumet har jag inte hunnit kolla speciellt många "trådar" än men efter att ha lyssnat på "Tabla Rosa" så var jag tvungen att snoka reda på dina övriga upplagda låtar här på forumet. Mitt sammanfattande betyg blir att det du presenterat är bland det bästa och mest innovativa jag hört på jag vet inte hur länge. Mycket imponerad!

Du får ta det för vad det är - en lekmans omdöme men även det kanske kan vara värt nåt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk komposition, återigen! Fantastiskt gitarrspel, fantastisk programmering! Du är så jättebra!

Lite konstruktiv(?) kritik dock. Jag upplever det som om trummsetet "levde sitt eget liv". Det ligger på något sätt separerat från allt annat för sig själv i mitten och framför allt annat. Basen ligger ju också i mitten men den "sitter ihop" med de andra instrumenten. Det känns som om trummorna blir lite väl torra och lite "instängda" i en budgetstudio medans resten låter som om det spelats in i en bättre och dyrare studio. Trummorna lever ett eget liv och sitter inte riktigt ihop med resten av ljudbilden. Förstår någon överhuvudtaget hur jag menar?

Jag hade nog försökt få till lite mer rumskänsla eller något slags reverb på trummorna bara för att blöta ner dem något lite. Hade jag tillgång till ett riktigt bra reverb hade jag nog också försökt att lägga ett superförsiktigt kort litet, litet rumsreverb på masterkanalen. Det hade kanske fixat problemet.

Men jag tycker återigen att Du är så jätteduktig och jag är avundssjuk, arg och förtvivlad över att någon på det här forumet får lov att vara så bra!!!!!!!!!! Än en gång, heja Djonas!!!

Tack så jättemkycket wonderboy, de orden värmer verkligen. 😄

Jag kan hålla med om att trummorna lite lever ett eget liv. Mycket beror nog på att jag i denna låt använder mig av olika typer av trummorna, dels samplingar som har en viss typ av dynamik och av miditrummor som har en annan typ. Jag har försökt att bolla lite mer med reverb på miditrummorna för att få "rätt" rumsklang nu men de är rätt knepigt att få det att smälta in. 🙁

Kul att du gillar låten! 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Som novis och ny här på forumet har jag inte hunnit kolla speciellt många "trådar" än men efter att ha lyssnat på "Tabla Rosa" så var jag tvungen att snoka reda på dina övriga upplagda låtar här på forumet. Mitt sammanfattande betyg blir att det du presenterat är bland det bästa och mest innovativa jag hört på jag vet inte hur länge. Mycket imponerad!

Du får ta det för vad det är - en lekmans omdöme men även det kanske kan vara värt nåt :-)

Det är absolut värt nåt när man får så fin kritik. 😄

Även om negativ kritik många gånger är konstruktiv och bra på sitt sätt är det ju aldrig fel att få lite fina ord om sina alster. 😆

Vilka andra låtar lyssnade du på, lite nyfiken. 😲

Kul att du diggar!

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvekan det bästa instrumentala stycket på forumet sedan Cullodens "Progress of liberty" som bara är strået vassare!

Kanonbra! .... behöver du keyboardist eller sångare? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvekan det bästa instrumentala stycket på forumet sedan Cullodens "Progress of liberty" som bara är strået vassare!

Kanonbra! .... behöver du keyboardist eller sångare? :rolleyes:

Jaaa! Behöver Du en otight kompgitarrist som kan lägga kastrat-kör-stämmor som låter jättelöjliga? PM:a mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvekan det bästa instrumentala stycket på forumet sedan Cullodens "Progress of liberty" som bara är strået vassare!

Kanonbra! .... behöver du keyboardist eller sångare? 😛

Yes absolut, är du sugen på ett samarbete?

Jag är definitivt. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvekan det bästa instrumentala stycket på forumet sedan Cullodens "Progress of liberty" som bara är strået vassare!

Kanonbra!    .... behöver du keyboardist eller sångare?  😛

Jaaa! Behöver Du en otight kompgitarrist som kan lägga kastrat-kör-stämmor som låter jättelöjliga? PM:a mig!

Haha ja varför inte!

Jag gillar faktiskt kastrat sång a la Rob Halford. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvekan det bästa instrumentala stycket på forumet sedan Cullodens "Progress of liberty" som bara är strået vassare!

Kanonbra!    .... behöver du keyboardist eller sångare?  😆

Yes absolut, är du sugen på ett samarbete?

Jag är definitivt. 😎

Mvh / djonas

Absolut!

Kanske skulle ta och lägga upp lite grejer som jag själv medverkar på... så du kan höra hur fan det låter när jag går lös.... 😏

Fan, när jag tänker efter så inser jag att jag aldrig lagt upp ens en låt.

Skall ta mig ett snack med skivbolaget så att jag iaf kan få lägga upp en hel låt och några clips utan att de blir sura på mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag lyssnat på 3 av dina låtar Djonas. Den här är den jag tycker bäst om. Tveklöst högsta betyg.

Teknisk fråga/tips: Du är ju en strängbändare av klass, så jag undrar varför du inte lirar in vanlig elbas också? Det låter ju svinbra som det är, men möjligen skulle du vinna en dimension till:)

::

Och innan nån hinner hoppa på mig: JA, jag vet att en elbas inte är en gitarr, och att man inte per automatik är en bassist för att man är en gitarrist osv osv osv ...

Tack så mkt för de fina orden. 😛

Yes jag har funderat på att skaffa en riktig elbas ett bra tag men ännu inte slått till på någon. Jag lirar även bas trots att jag är gitarrist 😆 så visst jag håller med om att jag nog skulle vinna minst en dimension till på att ha riktigt ljud på låtarna, men whatta häck...det finns ju saker man kan få en midibas att göra som man inte är i närheten av att kunna prestera på en vanlig bas, så midibas får duga tills jag har råd att införskaffa äkta varan. 😛

Mvh / djonas

LYSSNAR du förhändelse vis på OZRIC TENTACKELS påminner en hel del om dom.

mycket bra men lite grötigt i dom lägre freq men annars bra jobbat

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker på Therions platta Vovin. Det enda som saknas är (ängla)kören. Eftersom det är en av de bättre skivorna i min samling så är det ett bra betyg.

Kan väl bara hålla med kritikern att trummorna ligger lite borta

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...