rockstone Postat 18 juli 2012 Postat 18 juli 2012 Har ingen koll på detta alls, köper man antingen cubase i 64 bitar eller köper man det i 32 bitar, eller väljer man det när man instalerar programet?kan jag gå in i cubase och kolla nu någonstans hur många bitar mitt cubase e på?
hwasser Postat 18 juli 2012 Postat 18 juli 2012 Man köpter cubase och sen när man installerar får man välja om man skall installera det i 32-bitar (stöd för 2 GB ram per program) eller 64-bitar (typ "oändligt", iaf tills 5-6 år frammåt).
DaCriLL Postat 18 juli 2012 Postat 18 juli 2012 beror väl på datorn du ska installera i, kolla i kontrollpanelen, system, systeminformation eller nåt sånt. där står vad din dator har.
cborg Postat 18 juli 2012 Postat 18 juli 2012 Som grabbarna ovanför sa: Du köper Cubase och får både 32 och 64 bitar med, du väljer vilket du vill installera. Information om vilken version du har brukar finnas under Hjälp -> Om(About). Du måste också veta vilket operativsystem du har. På Windows öppna utforskaren och högerklicka på Dator och välj Egenskaper. Där står det vilket version av operativsystemet du har. 32-bitars Cubase till 32 bitars operativsystem. På 64 bitars operativsystem kan du köra antingen 32-bitars eller 64 bitars Cubase. Min åsikt är att 32-bit Cubase funkar utmärkt på 64-bit OS och jag har faktiskt både 32 och 64 Cubase installerade på 64-bit Win7. Dock kan man inte räkna med att projekten skapade i det ena funkar bra i det andra. Det är viktigt att kolla upp att dina plugins eller program som samverkar med Cubase kan köra i 64-bit. Även om jBridge funkar bättre enligt ryktet (som kan köra 32-bitplugin på 64-bit Cubase), så är det inte alltid klockrent. Men som sagt, köper du Cubase får du både 32 och 64-bit versionen.
ironman Postat 18 juli 2012 Postat 18 juli 2012 Jag har installerat båda versionerna på min data, då vissa pluggar inte funkade i 64 bitars.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.