Jump to content
Annons

Kan man juridskt bo i en replokal?


Martin

Recommended Posts

Annons

Är ingen expert på just det är, men jag vågar påstå att det inte går. För att man ska kunna bo någonstans måste det vara godkänt som bostad, och replokaler klassas nog i regel som industrifastigheter. Att du "bor" där medan du håller på med musiken kan ju ingen hindra, men du kan inte bo där på heltid och vara skriven där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft liknande undring. Om man kan hitta en lokal och slänga upp lite väggar och sova i studion.

Vad är det som gör det till en bostad? Så länge där finns adress och postlåda borde det ju gå finfint

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft liknande undring. Om man kan hitta en lokal och slänga upp lite väggar och sova i studion.

Vad är det som gör det till en bostad? Så länge där finns adress och postlåda borde det ju gå finfint

Har för mig att man måste ha tillstånd från kommunens byggnämnd (eller motsvarande). Vet att det finns ganska stränga regler för det där. Man kan tycka vad man vill om det, men så är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att man måste ha tillstånd från kommunens byggnämnd (eller motsvarande). Vet att det finns ganska stränga regler för det där. Man kan tycka vad man vill om det, men så är det.

Jag är så söt, så de låter mig nog 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Illa illa, "ju fulare musiker desto bättre musik" brukar man ju säga, känner du inte till det? ;P

Därför är man inte musiker! 🙂 så därför blir det skitbra! 😛

E de du på avataren Naymari så blir de nog inga problem 😉

Snuttegull 😉 xD

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Men om jag är skriven hos morsan, och har saker där. Men sover över i replokalen och duschar hos morsan och lagar käk där?

I så fall får du väl hoppas att myndigheterna i kommunen inte får reda på det, för då lär de garanterat ha synpunkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...