Jump to content
Annons

Ino Audio modell utan komplettera med basmodul?


London

Recommended Posts

Har mailat mr Ingvar för att se om han har någon modell som spelar fint och ljupt i basen utan att behöva komplettera med basmodul men inget svar så jag tänkte att jag slänger ut frågan här sålänge.

Kan tänka mig skaffa sub också självklart men är bara nyfiken på om det finns någon modell som spelar bra utan.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilken Ino Audio modell hade du tänkt dig? Skulle i vilket fall som helst avråda från att skaffa en sub till dessa högtalare. Har du så stort rum att du behöver Sub så ska du nog sikta på större högtalare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Modellmässigt är typ Pip i bra storlek då rummet är på 12m2. Dock gick jag studio Blue och där hade de i de små produktionsrummen Pip fast med sub till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast om rummet är så pass litet som 12 kvadratmeter så finns det risk att suben ställer till mer problem än den rättar till! Pip går djupt ner i basen som dom gör och låter bäst ensamma utan sub.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis känns som 12 m2 är litet för att behöva en sub. Tänker återigen på studio blue där han står för alla högtalare i alla rum och i smårummen där stod en sub och rummen va ca 6 m2 känns skumt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nad har jag testat och det funkar bra... Själv sitter jag med ett par JBL 4430 som matas via ett par monoblock Godzilla! Bytte alla elektrolytkondesatorer för ett paR år sen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...