Jump to content
Annons

Köp av digitalt piano, hjälp innan beställning


galnechuck

Recommended Posts

Hej!

Jag har alltid intresserat mig för piano och skulle jättegärna vilja lära mig, så nu hade jag tänkt beställa ett digitalt piano! Eftersom jag inte kan spela och aldrig har ägt något dylikt, så vill jag heller inte ge mig på värstingarna direkt. Det är ett digitalt piano jag vill ha, inget annat. 😉

Den här passar min budget perfekt: http://www.thomann.de/se/hemingway_dp201_at_set.htm

Frågan är då om det här är dugligt? Visst bör det väl duga gott och väl för en nybörjare?

Sedan så undrar jag om man får med själva "ställningen" till pianot? Jag hittar ingenting om den när jag kollar runt på relaterade produkter eller dylikt. Jag får maila Thomann om inte annat.

Mycket tacksam för all form av feedback och hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du är nybörjare tycker jag du ska satsa på ett någorlunda säkert kort vad gäller anslagskänsla i klaviaturet. Det är viktigt om du vill lära dig spela ordentligt.

Har du testat det där pianot?

Annars kan jag rekommendera Yamaha eller Roland, de har många pianon med bra anslag. Ett begagnat Yamaha P85 borde väl gå att hitta för en rimlig penning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...