Jump to content
Annons

Recommended Posts

Heisenburg (oregistrerad)
Postat

Jo,jag formaterade min Macbook Pro häromdagen, sparade dock mina viktigaste filer på ext.HD. MEN Jag har gjort såhär att högerklickat på Logic 9 Pro ikonen-öppnat paket-och därefter lagt inloopar,amplitubes,ezdrummer, och även updates till 9.7.1 trots att jag bara har mitt gamla Logic 9.0. Måste man skapa alla filer,loopar,pluggar i just Logic-mapp. Eller sköter det sig själv. Har fått felmeddelande som lyder: logic pro found 1 audio file in 8 bit format (What??)-EXS24 instrument "Samplerinstrument.exs not found-m.m.

Ska jag skita i att ha allt i Logic ikonenenspaketinnehåll, lägger sig Amplitube, å alla pluggar sig på plats om jag bara har dom på min MAc-HD?

Svårt att veta vart man ska lägga alla pluggar å contents å fan å hans mormor....

Någon som har en "Mall" jag kan gå efter så allt bara flyter på? Och kan jag uppdatera min gamle Logic till 9.7.1 eller måste jag uppgradera till. 9.1.1 osv osv

Annons
Postat

Uppdateringen kommer gå till 9.17 vilket är det det senaste av logic och det gå tyvärr inte att uppdatera till tidigare versioner.

tredje parts pluggar som amplitube och EZDrummer måste du installera om då dom installerar pluggen samt fristående appen + lite andra preferens filer.Detta gäller för dom flesta tredje parts pluggar.Loopar kan du lägga vart du vill samt innehåller till tex Nexus eller Kontakt,EXS bibliotek

så länge du säger till pluggen vart detta innehåll finns.

Det mesta till logic hamnar i mapparna :

Library/Audio

Libarary/Application support/Logic

I Dessa ligger presets , impulsfiler , pluggar

Jag förstår inte riktigt vad du har kopierat och hur , För både Amplitube och EX Drummer har en hel del filler " Utanför " logic som är nödvändiga för att dom ska fungera.

Postat
Jag har gjort såhär att högerklickat på Logic 9 Pro ikonen-öppnat paket-och därefter lagt inloopar,amplitubes,ezdrummer
Aj aj, programpaketet ska du inte röra!

Pluggar m.m. ligger, som redan nämnts ovan, på annat håll.

För att vara säker på att du får bort det som du ändrat i programpaketet, återställ till 9.0 och använd Programuppdatering för att låta OS X uppdatera till 9.1.7

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.