favino Postat 3 mars 2005 Dela Postat 3 mars 2005 Skulle vilja ha lite sköna jazz trummor i loop form. Audio, Akai, Rtas, Eos,eller Wav form. Söker en riktig neandertalare som jagar skiten ur sina cymbaler. Har lite samplings skivor med "vispade" trummor o dyl. Tycker tyvärr att för många skivor fokuserar på kagge o virvel, jag vill ha mer cymbaler o synkoper. Cool - Swing - Bop - Contemporary rent stilistiskt. Riktiga trummor, inte sönderprocessade Jungle loopar (inge fel i det, men det finns redan) Nån som vet råd? Söker helst loopar, inte ett VST instrument eller liknande, men alla råd är välkommna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 3 mars 2005 Dela Postat 3 mars 2005 Peter Erskine har en samplingscd med många bra ljud och loopar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
favino Postat 3 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 3 mars 2005 Hmm, Erskines lyssnade jag på för nåt år sen o tyckte det var lite för "rakt & snällt" då. Jag skall helt klart ge den en chans till o lyssna igenom hela. Tackar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kinglouie Postat 4 mars 2005 Dela Postat 4 mars 2005 Kolla in mi7libraries (fd. primesounds). de har en hel del faktiskt. Adressen: mi7libraries Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
favino Postat 4 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 4 mars 2005 Yes,, De har en del riktigt coolt faktiskt. Nu måste jag bara skaffa bredband hit ut i skogen oxå så man kan ladda ned nåt godis. Tackar!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
capp Postat 27 april 2005 Dela Postat 27 april 2005 Jag brände av en skiva för ett tag sen med "AKAI Jazz grooves". det var många jazz grooves. Men hur ska man göra för att de ska spela så långsamt som man vill? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
capp Postat 27 april 2005 Dela Postat 27 april 2005 förresten är det massor med synkoper o visp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vimsnisse Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 Jag brände av en skiva för ett tag sen med "AKAI Jazz grooves". det var många jazz grooves. Men hur ska man göra för att de ska spela så långsamt som man vill? Timestretch-funktionen (om du menade: "hur man gör looparna långsammare") Jazz loopar är för övrigt något som jag också skulle behöva. Kom gärna med tips.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik Hofstein Postat 28 april 2005 Dela Postat 28 april 2005 (redigerat) http://www.mi7libraries.com/main/samples/pack.jsp?id=1374 Wizoo / Platinum24 Acoustic Drums / Jazz Kit Detta kit låter schysst anser jag personligen. Är du smart så använd kupongen i Studio tidningen, så får 10 euro på denna site gratis. Så har du råd med det och lite till. Det slutade med jag betalade och köpte mer samplingar. En del är bra, fast provlyssna först. Det är billigt som attan där om man jämför att köpa samplingar på skiva. Mvh, Erik Redigerat 28 april 2005 av Erik Hofstein Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 1 maj 2005 Dela Postat 1 maj 2005 finns en från PowerFX som heter "Samplists guide to Jazz Drums" också. svinbra! (www.powerfx.com). går att provlyssna på deras hemsida tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 26 mars 2006 Dela Postat 26 mars 2006 UPP!!! Jag är också på jakt efter lite jazztrummor! Någon som vet några som är helt gratis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 mars 2006 Dela Postat 26 mars 2006 Inte jazzloopar, men ett multisamplat trumset som kan låta jazzigt. G&S Custom Work Drum Kit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bohm Postat 11 april 2006 Dela Postat 11 april 2006 Inte jazzloopar, men ett multisamplat trumset som kan låta jazzigt. G&S Custom Work Drum Kit Dom e ju borttagna... nån som har dom och som vill dela med sig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 12 april 2006 Dela Postat 12 april 2006 (redigerat) Jag diggar det lite mer nyare och freshare soundet av jazz.. Hard Jazz loops är ruskigt feta.. Redigerat 12 april 2006 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.