Jump to content
Annons

Jazztrumloopar?


favino

Recommended Posts

Skulle vilja ha lite sköna jazz trummor i loop form. Audio, Akai, Rtas, Eos,eller Wav form.

Söker en riktig neandertalare som jagar skiten ur sina cymbaler. Har lite samplings skivor med

"vispade" trummor o dyl. Tycker tyvärr att för många skivor fokuserar på kagge o virvel, jag vill ha mer cymbaler o synkoper.

Cool - Swing - Bop - Contemporary rent stilistiskt. Riktiga trummor, inte sönderprocessade Jungle loopar (inge fel i det, men det finns redan) Nån som vet råd?

Söker helst loopar, inte ett VST instrument eller liknande, men alla råd är välkommna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...
Jag brände av en skiva för ett tag sen med "AKAI Jazz grooves". det var många jazz grooves. Men hur ska man göra för att de ska spela så långsamt som man

vill?

Timestretch-funktionen (om du menade: "hur man gör looparna långsammare")

Jazz loopar är för övrigt något som jag också skulle behöva. Kom gärna med tips..

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.mi7libraries.com/main/samples/pack.jsp?id=1374

Wizoo / Platinum24 Acoustic Drums / Jazz Kit

Detta kit låter schysst anser jag personligen. Är du smart så använd kupongen i Studio tidningen, så får 10 euro på denna site gratis. Så har du råd med det och lite till. Det slutade med jag betalade och köpte mer samplingar. En del är bra, fast provlyssna först. Det är billigt som attan där om man jämför att köpa samplingar på skiva.

Mvh,

Erik

Redigerat av Erik Hofstein
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...