Jump to content
Annons

Vem, vilka, hur, när, var?


Reason

Recommended Posts

Berätta nu!

Ok. Destin Fragile är svaret.

Du får väl googla runt och se om jag har rätt eller fel. 😛

Fel.

Vince Clarke är inte inblandad i den låten, som för övrigt är ett av många spår på en av de många tribute-plattor som gjorts.

Bakläxa.

Men visst hade det varit kul om DU haft fel?

Bollen är din.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 164
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

nattvaktaren (oregistrerad)
Men visst hade det varit kul om DU haft fel?

Bollen är din.

Jag har sällan fel.

Ok:

Vilket album har Paul McCartney enligt egen uppgift köpt till alla sina barn,

för att det "borde ingå i allas uppfostran"?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Helt sjukt. En chansning! Hur visste fick du reda på denna fakta om albumet som uppfostrings-syfte?

Han brukar säga det i intervjuer - och så står det i cd-bookleten som David Leaf skrev.

Även i boken som medföljer PS-boxen om jag inte minns fel. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej!

Vi fortsätter in på beatles.

Det fanns ett rykte som startade år 63 (tror jag) om att paul hade omkommit en bilolycka som senare fans spann vidare på.

På albumet abbey road´s framsida finns tre tecken som tyder på att han hade omkommit i olyckan.

Vilka är tecknen och förklaringarna? (Den som klarar tredje och sissta tar över)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här visste jag faktiskt, men det fanns ännu fler sk "bevis" än jag trodde. Det här hittade jag när jag sökte:

Omslaget till "Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band" ska föreställa Pauls grav.

Från texten till "A day in the life" från ovan nämnda skiva: "He blew his mind out in a car, he didn't notice that the lights had changed".

På omslaget till "Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band" bär Paul ett tygmärke med bokstäverna O. P. D. (Officially Pronounced Dead).

Blommorna på samma omslag formar texten "PAUL?" under texten "BEATLES", speciellt om man just har rökt mycket hasch.

På baksidan av omslaget vänder Paul ryggen till, vilket symboliserar en avliden.

I slutet av "Strawberry Fields Forever" sägs John Lennon sjunga "I buried Paul" (Lennon påstod att han sjunger "Cranberry sauce" (tranbärssås), vilket låter som en dålig bortförklaring).

I konvolutet till "Magical Mystery Tour" är Paul barfota på en bild. I många kulturer begravs folk barfota.

På konvolutet till Abbey Road går dessutom Paul barfotaa över vägen, den ende i gruppen som inte har skor på fötterna. Bandmedlemmarnas klädsel på samma omslag ger också "tydliga" tecken om någons död; de föreställer ett begravningsfölje. Lennon, som går först, är helt klädd i vitt, som en läkare. Ringo, nummer två, har en prästliknande kostym. Paul bär inga skor, då dessa tas av när liket läggs ned i kistan. George, som går sist, har enkla kläder, och är gravgrävaren.

Tittar man noga på konvolutet till Abbey Road kan man läsa "28IF" på registreringsskylten på den parkerade Bubblan. Detta betyder naturligtvis "28 years old, IF he would be alive", då Paul var 28 när skivan släpptes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns även en del sk motbevis:

Karln uppträder och spelar in skivor nu och då.

Det finns ingen grav.

Det står i själva verket inte OPD på tygstycket utan OPP, vilket står för Ontario Provincial Police. Det är vinkeln som fotot är taget ifrån som gör att det ser ut som OPD.

Paul var egentligen 27 år när Abbey Road skivan släpptes (1969-09-17).Alltså stämmer inte det påstådda "28 years old, IF he would be alive".

I "Strawberry FIelds Forever" följs orden "Cranberry Sauce/I buried Paul" av "My mother made it", vilket troligtvis är en syftning till såsen (såvida det inte var Lennons mamma som var lifterskan...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tänker dig allt som gjordes from stg pepper efter. Vad kan inte antydas texter mm.

Du nämnde något om police. Det står en polis-bilparkerad på fotot.

Okej Roll over!

Redigerat av PMFD
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, here goes:

På det glada 90-talet samplade Janet Jackson sångspåret till hela refrängen på en hit från en känd singer/songwriter. Vem och vilken låt?

Samplade eller snodde?

Bra fråga.

I Janets version hette låten "Got til it´s gone"

OK, då är Pellesnusk lekledare.

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Ok

En rock n roll fråga

Vilket band skrev låten "How Come It Never Rains"

Redigerat av denton
Link to comment
Dela på andra sajter

OK,

Coolio är väl en man som bara har haft en RIKTIGT STOR hit. Denna låt var även soundtrack till en film. Men det är ju egentligen en gammal låt som han har ändrat lite i texten på och gjort en rapversion. Frågan är då alltså:

Vad heter den gamla orginallåten? Och vem har skrivit den?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK,

Coolio är väl en man som bara har haft en RIKTIGT STOR hit. Denna låt var även soundtrack till en film. Men det är ju egentligen en gammal låt som han har ändrat lite i texten på och gjort en rapversion. Frågan är då alltså:

Vad heter den gamla orginallåten? Och vem har skrivit den?

Lätt igen: Stevie Wonder - pastime paradise, grym låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...