Jump to content
Annons

Att hitta acapella! (tom jones - sex bomb)


PU3

Recommended Posts

Hej!

Jag sitter ofta och letar på de mest skumma sidorna på internet efter ett par dåliga träffar på google när jag ska försöka hitta

En bra samplingsbar fil, acapella eller liknande. Just nu letar jag efter Tom Jones med Sex Bomb. Hur gör ni när ni vill hitta liknande? Finns det att köpa?

Jag vet ju att det finns filer med spår för de olika instrumenten osv, men jag vet inte vad den typen av fil kallas så jag kan inte söka på det heller.

Några ledtrådar?

MVH!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

I allmänhet är det ganska svårt att komma över acapellor från låtar, eftersom det krävs att någon med tillgång till originalinspelningen har valt att göra den tillgänglig, och i regel är det ganska osannolikt (om låten inte har förekommit i någon remixtävling eller liknande). Det är bara att testa och söka förstås, men det är bra att ha i åtanke. (Det går inte att framställa acapellor av acceptabel kvalité genom att använda plug-ins på stereomixen, det blir alltid en rejäl försämring av ljudkvalitén.)

(Såg att "Sex bomb" kom så sent som 2000! Trodde att den var från tidernas gryning...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...