Jump to content
Annons

Fixa till fyra låtar tack.


axion

Recommended Posts

Spelat in fyra låtar live med bandet.

Kan fan ta mig inte mixa de själv. Vet inte ens om de behöver mixas direkt.

Bara lite småpill faktiskt.

någon som kan hjälpa mig?

Det är blues så de är inte så jävla noga 😉

Det ska användas som en demo mer.

ha d fint

Redigerat av axion
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Se först till att mixen spelar så nära 0 som möjligt, sen kan du testa att lägga någon kompressor på masterkanalen - testa någon preset typ "final mix!", testa att ändra treshold och försök att hitta ett läge där mixen låter lagom stark utan att för den skull låta för komprimerad!

Lycka till!

Mvh Henric 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan definitivt försöka! Skulle va skitkul att mixa blues, har aldrig fått chansen till det förr 😄

EDIT: Glömde ju säga också, låten du la upp låter asnajs! Dock var det inte det bästa valet av fildelnings-sida du valde, den kopplade bort efter 76kb första försöket och andra försöket fick jag bara ner 1mb, alltså fick jag bara höra typ 35 sekunder :/ Men det låter bra! Jag skulle definitivt kunna mixa det här 🙂 Helt gratis till och med, bara för träningens skull

Redigerat av JamZam
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag plockar upp vanten 😄 . Snart kommer det en mixtävling till oxå såg jag så det blir busy beaver framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Skulle lyssna på din igår men det gick inte? Har du den nån annan stans nu?

Men varför inte den funkar allt till mixtävlingen, annars har dom ju tre låtar till tydligen.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle lyssna på din igår men det gick inte? Har du den nån annan stans nu?

Men varför inte den funkar allt till mixtävlingen, annars har dom ju tre låtar till tydligen.

Poängen är väl att man inte ska höra andras bidrag och påverkas/ta sina mixbeslut efter det? 🙂

Har plockat bort min version. Har redan mixat alla fyra låtarna till bandet och de var nöjda. Upp till dem om de vill dela med sig av slutresultatet!

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag låter aldrig nån annans mix påverka hur jag mixar men jag tycker det är skoj att lyssna på andras.

Det kunde ju vara bra att få reda på att det är klart eller har jag missat nåt? Det kanske är fler som sitter och mixar. Men ok då vet jag då lägger jag ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...