Jump to content
Annons

808/909 emulatorer

Recommended Posts

Struktur (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag har tänkt att skaffa mig en trummaskin som kan emulera dessa klassiska maskiner. vilken borde man satsa på? Har begränsad ekonomi så det blir förmodligen en rackversion. typ Jomox Airbase 99 eller Novation Drumstation v2.

Vilken/vilka emultatorer låter bäst och är skönast att arbeta med?

🙂

Annons
Postat

Det är få hårdvarumaskiner som emulerar 808+909 perfekt. De flesta är hyffsat lika men har sitt eget sound. Så vill man "emulera" kan man lika gärna köra på samplingar då världen flödar över av samplade 808+909 med alla möjliga parametrar som går att skruva fram.

Men jag hade hellre tagit en Airbase 99, eller t.o.m. en Korg Electribe framför en Drumstation.

Varför inte mjukvara? Reason+Phuturetone Analog Groove Boxes ReFill är en hit. Likaså Nepheton och Nithonat om du vill ha pluggar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.