Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Har nyss fÄtt hem min nya fina Jackson PDX Demmelition. Fast som den andra jag hade sÄ Àr det Floyd Rose system! Detta hÀnde med den förra jag köpte och jag vet att det Àr nÄgonting jag missar! NÀr jag först tog upp gitarren sÄ skulle jag stÀmma den till Eb. (1 band under Standard) SÄ mÀrkte jag att stallet sÀnktes efter varenda gÄng jag stÀmt om gitarren till Eb, för strÀngarna fortsattes att stÀmmas UPP till Standard! Och eftersom det har hÀnt med 2 olika gitarren pÄ raken sÄ vet jag att det Àr nÄgot jag missar! Jag kan bara finna det logiska sÀttet att anvÀnda stallet, vilket Àr som t.ex T.O.M. stallet som jag har pÄ min Ex-50. Kan nÄgon förklara hur jag ska anvÀnda det rÀtt innan jag börjar mixa för mycket med den och förstör nÄgot! Tack sÄ hemskt mycket!

Annons
Postat

nu Àr jag ingen gitarrmekaniker - men jag har för mig att balansen mellan strÀngarnas dragstyrka beroende pÄ hur dom stÀms och vilken tjocklek dom har kontra hur mycket fjÀdrarna som hÄller emot under stallet ska vara nÄgorlunda i jÀmvikt

annars blir det skit

Die Hard (oregistrerad)
Postat

StÀmmer bra det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.