Jump to content
Annons

Några frågor och funderingar


aslin

Recommended Posts

Hej!

Har börjat tröttna på allt lagg m.m. som uppkommer när jag jobbat på ett projekt i några timmar.

I skrivande stund har jag 5-6 Sylenth1 och 2 Nexus VST i projektfilen.

Kan inte jobba vidare, det hackar och CPU i FL är på rött, se bifogade filer.

cuys6.jpg

o0zc7m.jpg

Datorspecifikationer

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHZ

4 GB RAM

E-mu Tracker pre

Jag kommer sampla ner framledes men det känns som att man ska kunna undvika detta på ett smidigare sätt,

mer/bättre RAM,CPU eller ljudkort?

Väldigt tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har samma ljudkort som dig, har inte haft nåt liknande problem så det lär inte vara problemet (om det inte är nåt specifikt fel på ditt ljudkort då). Skulle möjligen kunna vara processorn, jag har nämligen 4gb RAM här med. Själv kör jag en 1,8ghz quadcore och har aldrig upplevt några problem what-so-ever med den 🙂

EDIT: Har du kollat så att datorn inte är på gränsen till överhettning? (skulle vara lite underligt men man vet aldrig)

Redigerat av JamZam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar!

Jag menade bounca 🙂

Om du har i princip samma specs som mig kan det säkert vara överhettning,

jag får ta tempen på datorn och dammsuga den m.m.

Är ny fläkt ett alternativ om fallet är så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså jag antar det, fast jag har i stort sett inga fläktar i min dator så... har dock ett sjukt biffigt grafikkort med dubbelfläktar samt en fläkt på processorn, det verkar hålla temperaturen nere tillräckligt (än så länge iallafall). Men kolla tempen, om den går uppemot 80-90 grader är det ju bra att skaffa sig lite extrafläktar. Inte det dyraste heller 🙂

Och ja, testa att dammsuga den. Damm gör så sjukt mycket för prestandan, har inte städat min på ett tag nu och då börjar processorn gå i taket. Har börjat få lite kraschar i spel och såna saker på senaste tiden pga processorn, och jag misstänker att damm är boven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma moderkort som ts, har du AI Suite så du kan övervaka och vid behov överklocka processorn samt styra fläkten? ladda ner den senaste versionen av det programmet annars. Vidare är det ljudkortets drivrutiner, skaffa asio om du inte redan kör det, kolla buffertfilen och öka den vid behov. Den datorn ska inte krokna så lätt, men 4 gig är poänglöst om du inte kör 64 bitars windows? hanterar bara några mb över 3 annars. hope it helps..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...