Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tycker inte jag får till direkt snygga reverb med reverend. Särskilt "halvkorta" reverb kring 1.5 sek och så.

Är det mig det är fel på eller finns det mjukvarureverb som spöar skiten ur reverence?

Det fick ju mycket lovord när det kom..

Annons
Postat

Det värsta med reverence är att det slukar CPU som bara fan 😛 så ja det finns bättre pluggar att ladda IR i.

Postat (redigerat)

Tycker Reverence biblio är lite so-so. Finns några hyfsade men .. nja. Håller med om att det slukar CPU.

Impulsreverb kan ju vara bra på olika sätt. Renderingen i Reverence är nog bra tror jag, men det medföljande biblioteket har ju blivit lite av främsta säljfaktorn för IR-reverb. Folk orkar inte samla eller göra impulser själv. Jag tycker det finns IR-reverb som kommer med bättre biblion än Reverence.

Redigerat av Signia
Postat

Om man vill ha ett host-IR där man laddar egna IR (finns massa gratis om man söker) så finns ju http://gpuimpulsereverb.de som använder kraften från grafikkortet istället för CPUn, grafikkort är extremt kraftfulla idag och ska inte underskattas.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Har demat senaste cubase och tyckte impulserna lät bra. Men återigen, det är inte hur de låter solo som spelar roll utan hur det låter i en mix som spelar roll. Precis som instrumenten. Sen räcker det inte bara att ladda en impuls och tro det är klart. Lika lite som med vilket reverb som helst.

Postat
Är bra/bättre reverb överlag cpu-slukare eller?
Ja, mer eller mindre. Men impulsreverb är absolut tyngst för datorn.
Postat

Ja, mer eller mindre. Men impulsreverb är absolut tyngst för datorn.

Jo, det var ju impulsreverb jag åsyftade..

Postat

Mjo, REVerence äter CPU så jag använder det ytterst sällan. Vill inte ha någonting som pajar mitt arbetsflöde. För ganska länge sedan köpte jag IK's Classik Studio Reverb och tycker att det är helt okej 🙂 Det har bl a ett gäng plåtar som glittrar rejält på sång.

Vänligen,

CHAE

Postat

Men ni kommenterar CPU:n...att ni har slöa burkar ska väl inte ingå i kvalitetstänket...jag tycker REVerence låter bra och har många parametrar att jobba med och känns överskådligt.

Skaffa rappare stationer boys! 😄 :D

novation (oregistrerad)
Postat

Men ni kommenterar CPU:n...att ni har slöa burkar ska väl inte ingå i kvalitetstänket.

Håller med!

Die Hard (oregistrerad)
Postat

I morgon, Cowboy, i morgon blir det ny dator. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.