Tomas Lindberg Postat 17 mars 2012 Postat 17 mars 2012 Hej Jag sitter och gör reklammusik och har precis uppdaterat min iMac med lion och senaste logic. Det som dĂ„ har hĂ€nt Ă€r att ett samplingsprogram som heter Scandinavian Roots vol1. inte fungerar. Jag laddar in ljuden genom EXS24 men det Ă€r helt dött finns inget ljud. Ăr det nĂ„gon mer som har rĂ„kat ut för liknande vad det gĂ€ller uppdatering av mac och logic? pĂ„ den Ă€ldre versionen (logic 8 och snowleopard) fungerade allt klockrent. Eller Ă€r det nĂ„gon instĂ€llning man mĂ„ste göra för att fĂ„ det att fungera? HĂ€ls. Tomas
BluesBoy Postat 17 mars 2012 Postat 17 mars 2012 En dum frÄga kanske men, du har kopierat samplingarna till hÄrddisken, eller försöker du köra frÄn skivan?
Tomas Lindberg Postat 18 mars 2012 TrÄdstartare Postat 18 mars 2012 Dom ligger pÄ hÄrddisken, jag har en musikerkompis hÀr pÄ forumet som har samma problem.
Linus Postat 18 mars 2012 Postat 18 mars 2012 DÄ mÄste EXS24 ha tappat bort var den ska leta efter samplingarna. Kan du inte posta en skÀrmdump pÄ hur EXS24 ser ut nÀr du klickat upp nÄgot av instrumenten?
Tomas Lindberg Postat 21 mars 2012 TrÄdstartare Postat 21 mars 2012 Hej sÄ hÀr ser det ut nÀr jag försöker ladda in ljud frÄn samplingsprogrammet
Piccazzo Postat 21 mars 2012 Postat 21 mars 2012 Du kan pröva att i : EXS GÄ till " Options/Preferences " och stÀll " Search Samples" till " All Volumes ". Funkar inte det sÄ kan EXS Manager ( Externt program ) vara en bra investering.
Tomas Lindberg Postat 21 mars 2012 TrÄdstartare Postat 21 mars 2012 Försökte med detta nu och det ville inte fungera. FörstÄr bara inte varför det inte fungerar, det fungerade klockrent innan jag uppgraderade datorn och Logic.
Tomas Lindberg Postat 21 mars 2012 TrÄdstartare Postat 21 mars 2012 Har dom gjort sÄ att man mÄste köpa EXS Manager för att externa samplingsljud ska fungera?
Umemagnus Postat 21 mars 2012 Postat 21 mars 2012 Har ocksÄ suttit och vÀnt ut och in pÄ problemet idag... Kan inte fatta vad det kan vara. Funkar ju fint pÄ iMacen som INTE har Lion, men pÄ min mbp, Àr det lögn i h-vete att fÄ igÄng det hela... I editorn Àr det bara ett utropstecken efter varje sampling och det Àr en ruta som sÀger att den inte kan hitta samplingen, fast den ligger dÀr. Har det med att göra à tt dom ligger som wav-filer, att det kan vara det som fuckar upp det?
BluesBoy Postat 22 mars 2012 Postat 22 mars 2012 Kanske en omindexering av spotlight funkar? http://themacmob.com/how-to-re-index-spotlight/
Tomas Lindberg Postat 22 mars 2012 TrÄdstartare Postat 22 mars 2012 Jag kan prova, men hela datorn Àr ominstalerad bÄde med Lion och nytt logic 9 sÄ man tycker att allt vore ok.
Linus Postat 22 mars 2012 Postat 22 mars 2012 I editorn Àr det bara ett utropstecken efter varje sampling och det Àr en ruta som sÀger att den inte kan hitta samplingen, fast den ligger dÀr. Prova att köra upp patchen i Instrument editor och ladda om nÄgon/nÄgra av samplingarna i patchen.Se om den vaknar till liv dÄ typ "Aha, oj var det hÀr wav-filerna lÄg?"
BluesBoy Postat 22 mars 2012 Postat 22 mars 2012 Jag kan prova, men hela datorn Àr ominstalerad bÄde med Lion och nytt logic 9 sÄ man tycker att allt vore ok. Ja...jo, det borde ju kunna stÀmma. Hmmm.....
Implasticyde Postat 22 mars 2012 Postat 22 mars 2012 (redigerat) Hade exakt samma problem. Kopierar in texten frÄn trÄden dÀr jag beskriver problem med min iMac och hur jag löste dessa. LÀnk till orginaltrÄden: http://forum.studio....__fromsearch__1 Har ocksÄ löst problemet med att EXS24 inte hittade vissa ljudfiler. Provade först att göra en ny indexering via https://discussions....tart=0&tstart=0 och vÀlja bort "Library" i Spotlight genom att lÀgga till "Library-katalogen" som Spotlight inte söker igenom. Efter 5 minuter tog jag bort densamma i Spotlight, varpÄ Spotlight indexerar allt som finns i "Library mappen" pÄ nytt. Min TimeMachineBackup frÄn iMac 2008 innehöll av för mig en outgrundlig anledning inte vissa ESX24 filer. SÄ, jag installerade allt enligt bild: 2,5 timmar senare Àr allt som det skall vara pÄ min nya iMac 2011 (Mid). Redigerat 22 mars 2012 av Implasticyde
Tomas Lindberg Postat 24 mars 2012 TrÄdstartare Postat 24 mars 2012 Hm nu har jag försökt att göra den dÀr Spotlight grejen men det hÀnder ingenting, har prövat flera gÄnger.
Implasticyde Postat 25 mars 2012 Postat 25 mars 2012 Hm nu har jag försökt att göra den dÀr Spotlight grejen men det hÀnder ingenting, har prövat flera gÄnger. Installera om Logic enligt bilden jag bifogat sÄ löser sig förhoppningsvis ditt problem.
Tomas Lindberg Postat 27 mars 2012 TrÄdstartare Postat 27 mars 2012 Jag kanske Àr dum nu men det ser lite annorlunda ut pÄ min installation.
Implasticyde Postat 27 mars 2012 Postat 27 mars 2012 Du Àr inte alls dum Tomas. Jag installerade Logic Studio frÄn DVD-skivor. Antar att du installerar frÄn AppStore. Installera de samplingar som saknas eller kör helt enkelt in allt utom Logic Pro & MainStage Essential Content sÄ bör alla dina samplingar vara tillbaka. Har ingen aning om vad Logic Pro & MainStage Additional Content innehÄller men den informationen kan du sÀkert söka upp vid behov.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.