Jonte88 Postat 11 mars 2012 Postat 11 mars 2012 Hej! Jag läste nånstans här på forumet om att man kunde köra triggmickar utan trum modul dock hittar jag inte om detta så tänkte kolla lite igen... Som jag fattar det så fångar trigg micken upp ett lite mer "klick" ljud bara som görs om i trummodulen till midi? Så då ska man kunna köra den triggmicken direkt in i ljudkortet och få ett litet "klick" ljud i datorn sen som man kan förvandla till midi senare? Har jag fattat rätt? så tänkte passa på och kolla me om nån som gjort/gör detta och hur det funkar?
Mojje Cruncher Andersson Postat 11 mars 2012 Postat 11 mars 2012 Korrekt!!! Vanligt sätt att trigga drumagog med bl.a. Spela in triggmickarna separat så har du väl förspänt inför mix. Piiiz!
Jonte88 Postat 11 mars 2012 Trådstartare Postat 11 mars 2012 Fan feint! testade aptrigga och ktdrumtrigg men de verkade lite mindre fläskiga. ska testa detta 😮
Mojje Cruncher Andersson Postat 12 mars 2012 Postat 12 mars 2012 Fan feint! testade aptrigga och ktdrumtrigg men de verkade lite mindre fläskiga. ska testa detta 😮 Mindre fläskiga!?!?!? Menar du ljudet? Det avgör ju du själv beroende på vad för typ av ljud du vill ska triggas från pluggen!?!?! /Crunch'
Jonte88 Postat 12 mars 2012 Trådstartare Postat 12 mars 2012 Va kanske lite fel ordval 😛 menade mer att de va lite mindre lätt fungerande 😉 Men ska testa imorrn! så får vi se hur coolt de blir! tack som fan för tipset!
Jonte88 Postat 12 mars 2012 Trådstartare Postat 12 mars 2012 Tjo! Fixat programmet nu funkar fint å får ljud i det, men lyckas bara använda ljudet som kom med programmet, försökte välja ez drummer som plugin men då kör den bara igång med cymbal när det är meningen å köra kagge, fattar inte riktigt hur man ändrar att den bara ska köra kagge? Försökte välja en fil bara i files listan uppe te vänster men de funkade inte heller? Nån ide? 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.