Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag läste nånstans här på forumet om att man kunde köra triggmickar utan trum modul

dock hittar jag inte om detta så tänkte kolla lite igen...

Som jag fattar det så fångar trigg micken upp ett lite mer "klick" ljud bara som görs om i trummodulen till midi?

Så då ska man kunna köra den triggmicken direkt in i ljudkortet och få ett litet "klick" ljud i datorn sen som man kan förvandla till midi senare?

Har jag fattat rätt?

så tänkte passa på och kolla me om nån som gjort/gör detta och hur det funkar?

Annons
Postat

Fan feint!

testade aptrigga och ktdrumtrigg men de verkade lite mindre fläskiga. ska testa detta 😮

Postat

Va kanske lite fel ordval 😛 menade mer att de va lite mindre lätt fungerande 😉

Men ska testa imorrn! så får vi se hur coolt de blir! tack som fan för tipset!

Postat

Tjo!

Fixat programmet nu funkar fint å får ljud i det, men lyckas bara använda ljudet som kom med programmet, försökte välja ez drummer som plugin men då kör den bara igång med cymbal när det är meningen å köra kagge, fattar inte riktigt hur man ändrar att den bara ska köra kagge?

Försökte välja en fil bara i files listan uppe te vänster men de funkade inte heller?

Nån ide? 😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.