Jump to content
Annons

min nya house låt


Mikedragnas

Recommended Posts

Annons
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Skön musik! Har inte lyssnat på allihop, bara senaste och första, men försök ha lite mer dynamik i låtarna. Automatisera hela tiden med filter, volym, reverb, delay osv. Testa även att leka med Envelopesen på syntarna. Det tror jag på iallafall 🙂 Blir mycket intressantare så. Tror även att det blir bättre med sidechain!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag va inne på din youtube kanal, nice tutorials. jag såg att du använde kontakt 5 i Granular synthesis basics. du kan fortfarande köra allt du snackade om i kontakt utan att du behöver använda andra plugins. det enda du behöver göra är att gå till source till vänster och välja en av de men time machine 2 är nyast sen kan du leka hur mycket du vill med grain, tune , speed. bara liten tips från lilla mig=)..den funktionen har funnits sen kontakt 3 med komplete 5, du kör tydligen komplete 8, jag har 7an och tänker ej uppdatera för jag har haft problem med NI.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag va inne på din youtube kanal, nice tutorials. jag såg att du använde kontakt 5 i Granular synthesis basics. du kan fortfarande köra allt du snackade om i kontakt utan att du behöver använda andra plugins. det enda du behöver göra är att gå till source till vänster och välja en av de men time machine 2 är nyast sen kan du leka hur mycket du vill med grain, tune , speed. bara liten tips från lilla mig=)..den funktionen har funnits sen kontakt 3 med komplete 5, du kör tydligen komplete 8, jag har 7an och tänker ej uppdatera för jag har haft problem med NI.

Nope, jag har Komplete 7 😛 och ja, jag har använt time machine 2. Det är skitbra, men inte det enklaste exemplet på granulär syntes för nybörjare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...