Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Excubator
Posted

Letar febrilt efter kör-pluggar. Vill väldigt, väldigt gärna ha lite tips om prylar som låter i stil med synth-körerna som ofta används i 80-talets neometal/dagens symfonimetal.

är helt lost.. någon som har ngt tips?

B

Annons
Posted

Menar du att du vill skapa körer genom att sjunga in en stämma själv - och få ett halvhyfsat, lite plastigt resultat...?

Titta i så fall på Voice Machine om du kan hitta det begagnat kanske (det finns nämligen inte att köpa längre). Det blir ungefär lika bra (?) som Digitech Vocalist blev på sin tid... 😄

Guest Excubator
Posted

njae.. inte riktigt så. :-) Vill ha tag på ngn körsampling. fast grejen är att jag inte vill ha tag i ngn "perfekt" låtande sampling som verkligen låter som en äkta kör (hitta ngn sådan för ett tag sen.. minns dock inte namnet. :-/ ) utan jag vill ha ett lite halvsyntigt körljud.

B

Posted

Ok - då letar du kanske efter de där gamla Fairlight-körljuden som har funnits sedan tidernas begynnelse... Jag vet dock inte vara man hittar dem. 😛

Kanske kan du hitta något bland länkarna här: http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?t=8379 😄

Guest Excubator
Posted

mycket möjligt. =) det närmsta jag hört vad jag vill ha är körljudet från ngn KORG-keyboard..

Tar en kik på din samplingslista.. tack så mycket! =)