Jump to content
Annons

Kexchoklad


Myrli

Är det gott eller?  

20 röster

  1. 1. Är det gott eller?

    • Fint sörrö, har det alltid varit.
      3
    • Nja vet inte.
      4
    • Efter den här låten älskar jag kexis :)
      4
    • 3


Recommended Posts

Få se om ni gilla kexchoklad efter den här låten. 🙁

LÅTNAMN:Kexchoklad

ARTIST/GRUPP: Punk Myrli

GENRE: skoj Punk

LÅTLÄNGD: 1:59

KOMPOSITÖR: Punk Myrli

PRODUCENT: Punk Myrli

EV. MEDVERKANDE: Kexchoklad

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,65 mb

STATUS: Färdig demo

kexchoklad3.mp3

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Men det heter ju "tjex"-choklad (tjôta!?) 😆

Saknar bara "tand-gnissel mot aluminium-folie" ... 🙂

i say tomaato you say tomato.. 🙂

Tugga Aluminium folie.. nää 😮

-Jo, kittlar döds skönt i tandköttet. 😉

"var glad och nöjd för vet du va en kexchoklad gör dig glad." 😎

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha!

Fantastisk!

Lyssnade också på din Abba Fader på din hemsida.

Den var väldigt bra.

Fick lite Michael Card/John Michael Talbot - vibbar av den.

Den kommer snurra en del här hemma tror jag...

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

fregrit (oregistrerad)

Du slutar inte att förvåna mig Myrli!

Först en massa sköna hitlåtar å nu detta! En riktigt platunimskivs-hörhänge! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om den ska bli bättre så.. Korta ner introt. Det är inte intressant att behöva lyssna en minut för att något ska hända. Det räcker med att man hör någon som sätter sig ner och öppnar en kexchoklad - att han är utmattad och just kommit hem kan man ju ana ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var det här? Dokusåpa med Joppe Pihlgren när han går hem från jobbet på Trafikmagasinet och sen trycker i sig en chokla-kaka? 😮

Mer stum radioteater än låt tycker jag, men kul refräng; kechåkla-kechåkla!!! Måste varit lajbans att sjunga in!

(Jag gillar inte kexchoklad själv, otroligt osmart designad, all chåkla ramlar ju av när man biter i skiten, det är som en booby-trap i sig själv. Slår vad om att 10-15% av all köpt kexchoklad ligger i smulor på marken, ouppäten. Damn Fazer!!) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
Vad var det här? Dokusåpa med Joppe Pihlgren när han går hem från jobbet på Trafikmagasinet och sen trycker i sig en chokla-kaka? 😲

Mer stum radioteater än låt tycker jag, men kul refräng; kechåkla-kechåkla!!! Måste varit lajbans att sjunga in!

(Jag gillar inte kexchoklad själv, otroligt osmart designad, all chåkla ramlar ju av när man biter i skiten, det är som en booby-trap i sig själv. Slår vad om att 10-15% av all köpt kexchoklad ligger i smulor på marken, ouppäten. Damn Fazer!!) 🙂

...och i förarsäten på bilar. Åker ner under röven när man äter och kör, och så ligger de där och smälter fast. Ingen hit! Men det är grymt gott...

//nemo

PS. Kylspary fungerar för att ta bort den. Kyl, bryt och tvätta sedan...

Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke för att få ner introt ytterligare. Bara en tanke.

Pang på sång - hysteriskt kexchoklad, kexchoklad (en snutt ur refrängen).

Brutalt totalstopp sången. Alltså ingen fade-out.

Öppna paketet.

Direkt på första versen.

Tvärstopp.

Riv upp folien

Mer musik

En tugga

Mer musk

Aaaaah.

Fortsatt så...

Alltså lite brutalklipp, mellan delarna. Undvik efterklang som går över, mer av känsla ett collage klippt isär med saxen och sen ihopsatt.

På nåt sätt passar det om ljudklippen inte är helt "rytmiska" utan att de liksom bryter mot rytmen. Får upp spänningen ännu mer.

Nå, bara en ide på en remix.

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke för att få ner introt ytterligare. Bara en tanke.

Pang på sång - hysteriskt kexchoklad, kexchoklad (en snutt ur refrängen).

Brutalt totalstopp sången. Alltså ingen fade-out.

Öppna paketet.

Direkt på första versen.

Tvärstopp.

Riv upp folien

Mer musik

En tugga

Mer musk

Aaaaah.

Fortsatt så...

Alltså lite brutalklipp, mellan delarna. Undvik efterklang som går över, mer av känsla ett collage klippt isär med saxen och sen ihopsatt.

På nåt sätt passar det om ljudklippen inte är helt "rytmiska" utan att de liksom bryter mot rytmen. Får upp spänningen ännu mer.

Nå, bara en ide på en remix.

T.

Bra idé, jag tror också på den, Pröva vettja!

Link to comment
Dela på andra sajter

(Jag gillar inte kexchoklad själv, otroligt osmart designad, all chåkla ramlar ju av när man biter i skiten, det är som en booby-trap i sig själv. Slår vad om att 10-15% av all köpt kexchoklad ligger i smulor på marken, ouppäten. Damn Fazer!!) 😉

Hehe, orutin. Man påbörjar en suginsats (ca 20%) precis innan bettet som ökas successivt vartefter tänderna går igenom mumsbiten och skiljer den från kakan. Inget på marken, inget i knät. Aah. 😄

Schysst låt, faktiskt. Bra fart. Mixen är intressant; musiken är lite dov och liksom i bakgrunden men det fungerar utmärkt och ger sången plats.

Förresten, var inte kexchoklad godare förr.. när bitarna var invirade i folie?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man påbörjar en suginsats (ca 20%) precis innan bettet som ökas successivt vartefter tänderna går igenom mumsbiten och skiljer den från kakan.

Det där var bannemig det smartaste jag hört idag. Att äta k(tj)exhoklad utan att smula är faktiskt ett av vår tids stora gissel. 🙂

För övrigt så har de ju kommit med den finfina idén med små portionsbitar i påse. Den ger jag tummen upp för. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...