Jump to content
Annons

Arturia Minibrute...


lesterbanjo

Recommended Posts

Annons

Kikade på lite videoklipp som släpptes i samband med namm. Verkar ju rätt lovande synt och till ett bra pris dessutom. Men visst är det så att det inte går att spara presets på den? Eller blandar jag ihop den med nån annan? Utan möjlighet att spara patchar så faller den bort direkt för min del, Jag skulle bara bli frustrerad över att behöva programera om den gång på gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, den verkar riktigt schysst! Många nya analogisar nu... 😄

Synthar utan patchminne är lite småbökigt, men ger också ett annat arbetssätt för mig, eftersom de ju kräver att man skruvar fram de ljud man vill ha från scratch varje gång istället för att bara leta fram nåt man gjort tidigare och eventuellt ändrar lite på det. Och så är det ju bara att använda kameran för att spara "presets". Så jag skulle inte säga nej till en till... 🙂

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jo, den verkar riktigt schysst! Många nya analogisar nu... 😄

Synthar utan patchminne är lite småbökigt, men ger också ett annat arbetssätt för mig, eftersom de ju kräver att man skruvar fram de ljud man vill ha från scratch varje gång istället för att bara leta fram nåt man gjort tidigare och eventuellt ändrar lite på det. Och så är det ju bara att använda kameran för att spara "presets". Så jag skulle inte säga nej till en till... 🙂

.. eller papper och penna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den har till och med fått mig, som är en extrem syntnovis, att bli lite sugen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Vad med snabba/slöa envelopes? man ställer ju envelopen själv, så jag fattar inte varför det finns två lägen?

Förtydligande: När skulle man tänkas föredra slöa envelopes?

En annan sak jag inte greppade: Vad gör "Metalizer"-ratten?

Redigerat av Berg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft en massa synthar som inte har presets!. Minimoog, Korg MS20, Korg Monopoly etc.. Just avsaknaden av presets är ju styrkan.. Man måste kunna synthen!!! Ska nog skaffa en sån av nostalgiska skäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad med snabba/slöa envelopes? man ställer ju envelopen själv, så jag fattar inte varför det finns två lägen?

Förtydligande: När skulle man tänkas föredra slöa envelopes?

En annan sak jag inte greppade: Vad gör "Metalizer"-ratten?

De slöa är bättre vid stråkliknande ljud, sånt med mycket attack.

De snabba envelopesen ger lite mer punch i ljudet, tydligen.

Metalizern lägger tydligen på några harmonier på triangelvågformen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...