Musiker Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 (edited) Hej på er! Här kommer låtarna som ska hamna på nästa demo. De är inte mastrade ännu men lyssna gärna och tyck till. LÅTNAMN: On Your Side ARTIST/GRUPP: JELL GENRE: Alt. Contry Rock LÅTLÄNGD: 3.19 min KOMPOSITÖR: Love Nyberg, Johan Nordin, Marcus Wallner, David Dsilna, Martin Eriksson PRODUCENT: David Dsilna, Martin Eriksson, JELL EV. MEDVERKANDE: David Dsilna, Martin Eriksson, JELL INSPELNINGSÅR: 2005 [Rock Husets Studio] FORMAT: mp3 [192 Mbit/s] STORLEK: 4,54 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag LÅTNAMN: Make His Way ARTIST/GRUPP: JELL GENRE: Alt. Contry Rock LÅTLÄNGD: 3.42 min KOMPOSITÖR: Love Nyberg, Johan Nordin PRODUCENT: JELL EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004/2005 [Fireworks Studio] FORMAT: mp3 [192 Mbit/s] STORLEK: 3,38 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag LÅTNAMN: Cold Deep Heart ARTIST/GRUPP: JELL GENRE: Alt. Contry Rock LÅTLÄNGD: 4.23 min KOMPOSITÖR: Love Nyberg, Johan Nordin, Marcus Wallner PRODUCENT: David Dsilna, Martin Eriksson, JELL EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 [Rock Husets Studio] FORMAT: mp3 [192 Mbit/s] STORLEK: 6,02 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag LÅTNAMN: Nearly Night ARTIST/GRUPP: JELL GENRE: Alt. Contry Rock LÅTLÄNGD: 5.07 min KOMPOSITÖR: Love Nyberg, Marcus Wallner PRODUCENT: JELL EV. MEDVERKANDE: Olle Sätterström (Trumpet), Goran Gozo (Saxofone), Karin Eriksson (Cello) INSPELNINGSÅR: 2004/2005 [Fireworks Studio] FORMAT: mp3 [192 Mbit/s] STORLEK: 7,03 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lyssna och njut och tyck. 🙂 Edited February 25, 2005 by Musiker
Guest fregrit Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Inte riktigt min kopp te riktigt.. Men rätt hyffsat ändå! Klart skillnad på dom olika studiolokalerna ni har spelat in i iaf. Det känns väldig väldigt äkta, å d är ju lite ovanligt idag!
Myrli Posted February 25, 2005 Posted February 25, 2005 Nä inte min stil heller. Tycker nog att musiken är hel ok men sången låter sur, riktigt out of tune ibland. Låter i bland som om sångaren har ont i magen. Dåligt uttal på engelska. 🙂 //AEM
Vallhagen Posted February 26, 2005 Posted February 26, 2005 Lyssnade på två av låtarna. Den första och Nearly Night, där den sistnämnda är ett par pinnhål bättre. Det här är inte min påse, men säg så här; jag skulle inte lämna lokalen om jag hamnade på en konsert. Mittenbetyg.
Musiker Posted February 26, 2005 Author Posted February 26, 2005 Tack för respons. 😄 Inga fler som vill tycka till?
Håkan Ekberg Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Trevliga låtar över lag. Gillar iofs orglar i låtar som "On Your Side" men den låter lite för mycket. Det skär i öronen (vänster mest). I "Cold Deep Heart" låter orgeln betydligt bättre. Håkan
Musiker Posted March 3, 2005 Author Posted March 3, 2005 (edited) Trevliga låtar över lag. Gillar iofs orglar i låtar som "On Your Side" men den låter lite för mycket. Det skär i öronen (vänster mest). I "Cold Deep Heart" låter orgeln betydligt bättre. Håkan Kul att du gillar låtarna och orgeln (även fast den är lite högt mixad). 😛 /johan Edited March 3, 2005 by Musiker
brojd Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 Ingen direkt fan av musikstilen, så jag lägger ingen röst i gallupen.. Jag tänkte bara påpeka att ni utvecklats en hel del sedan jag såg er på musikdirekt 2001, enorm förbättring!
trancer Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 Tycker musiken är skitcool... Men stämman är lite sämre, rösten alltså. Annars så 😛 /Perrra
Torre Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 Inte alltför konstigt att det står hammond på din avatar. Detta gillas! 😛
Recommended Posts