Jump to content
Annons

Sån här Explorer-pryl


tvåtakt

Recommended Posts

Annons

Eller så sätter du bara svarta kanter/lister på din vita Explorer och vips behöver du inte köpa en svart & har 10 papp över till något annat. För att vara on topic så vet jag inte vart du kan köpa såna plektrumskydd men börja med att kolla runt på lite olika musikshopsajter, hittar du inget där så sök på 'custom plec guard gibson explorer' eller liknande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha två stycken ifall man spelar live och det skulle gå av en sträng. 😛

Den första skaffar jag från butik för jag vill helt enkelt inte vänta. Nästa gitarr tar jag på second hand för då har jag "mer tid" att leta tills det kommer nåt jag vill ha. Det är ju inte så att det dyker upp exakt det man vill ha på Blocket jämt direkt. Och gör det det så är det ändå på andra sidan landet och då orkar man inte åka iväg och prova skiten

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var ung slog jag av strängar varenda rep o varenda gig. Nu har jag fan inte spelat av en sträng på 20 år, jag ljuger fan inte. Och då kan jag lugnt säga att jag töjer mer än de flesta hela tiden...

Så nog kan man lära sig att aldrig spela av strängar.

Samtidigt är det coolt att gilla en gitarr så mycket att man skaffar två lika!

Ring till Gävle Musikfabrik, de kanske har plektrumskyddet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är alltså en sån där Explorer "new century" med nåt slags spegel-plektrumskydd över hela framsidan va? Du kan ju försöka få tag i en sån på en gång istället för bara plektrumskyddet.

Den här säljaren på tradera kanske har kvar sin (reservationspriset uppnåddes aldrig): http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:fAvXh_BM4cYJ:www.tradera.com/gibson-explorer-new-century-2006-ars-limited-auktion_301965_142791998+gibson+explorer+new+century&cd=14&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var ung slog jag av strängar varenda rep o varenda gig. Nu har jag fan inte spelat av en sträng på 20 år, jag ljuger fan inte. Och då kan jag lugnt säga att jag töjer mer än de flesta hela tiden...

Så nog kan man lära sig att aldrig spela av strängar.

Samtidigt är det coolt att gilla en gitarr så mycket att man skaffar två lika!

Ring till Gävle Musikfabrik, de kanske har plektrumskyddet.

Jag spelar inte heller av strängar ofta (förutom inatt när jag drömde om det haha), jag har tillåmed spelat in två fullängdare med samma gitarr, samma strängar, UTAN ATT ENS STÄMMA MELLAN. Och det var flera månader mellan inspelningssessionerna samt att jag spelat live under den tiden. Och INTE stämt nåt innan spelningarna heller. Riktig kvalitétsgitarr måste jag säga, men den är ju pappas jag bara lånat lite...

Jag tänker ju iaf ha två olika färger 😛 men det är som sagt mest en backup grej för live så inget jag tänker skaffa på en gång just nu innan vi kommer igång med spelningar å sånt.

Gör kanske det sen när det blir dags för andragitarren

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...