London Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 Har en kÀllare pÄ g som jag ska bygga mindre prodstudio i med dator och högtalare bara pÄ ca 15m2. Nu Àr det sÄ att det Àr ett kontor ovanpÄ sÄ jag behöver ev minska spridning av basen uppÄt och mot vÀggar. Ska sÀnka taket ca 60cm för att fÄ luftspalt till originaltak men vad kan man till fördel lÀgga uppe pÄ taket? Och hur gör jag bÀst med vÀggar ?har tÀnkt pÄ sÀtta upp reglar ca 8cm frÄn vÀgg och bygga nya vÀggar pÄ det sÀttet men hur mycket hjÀlper det? Kan jag göra basfÀlla pÄ nÄgot smidigt sÀtt?
Claes Holmerup Postat 26 december 2011 Postat 26 december 2011 För att fĂ„ en fungerande ljudisolering mot omgivningen, sĂ„ finns det inga genvĂ€gar. Om du inte bygger ett rum i rummet, med allt vad det innebĂ€r, sĂ„ blir det en ganska marginell dĂ€mpning eftersom det aldrig blir bĂ€ttre Ă€n den svagaste lĂ€nken. đ BasfĂ€llor handlar om akustikbehandling i rummet man Ă€r - och de gör ingen nytta för den blockering av ljudet som behövs mot omgivningen, utan dĂ€r Ă€r det andra Ă„tgĂ€rder som behövs.. För bra info om ljudisolering, kolla i Tecnical Library hos Green Glue: http://www.greengluecompany.com/ .
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.