Jump to content
Annons

tja behöver hjälp med musiken behöver några lessions


Johan Brynte

Recommended Posts

Jag har fastnat i musiken. Det blir alldrig helt bra. Jag lyssnar för mycket på andras stilar sen tycker jag mitt låter skit kasst. Och lyckas alldrig göra något bra. Det låter ok. Men antingen e det för dålig bas eller något.

Behöver omskola mig. Hadde mer skillz förut. Sen fastnar jag alldrig för någon stil heller. Vet en stil jag vill köra men det låter inte tillräckligt bra när jag håller på. Hur kan jag lyfta mina skillz vad ska jag tex utgå ifrån osv. Basen lead ljudet och sånt sen hur man ska avgöra hur mycket bas och kick som behövs osv. Någon som har typ msn som kan hjälpa en lite när man håller på osv. vore tacksam. Har ett beat nu som jag vill få låta bra men det blir alldrig bra lixom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har fastnat i musiken. Det blir alldrig helt bra. Jag lyssnar för mycket på andras stilar sen tycker jag mitt låter skit kasst. Och lyckas alldrig göra något bra. Det låter ok. Men antingen e det för dålig bas eller något.

Behöver omskola mig. Hadde mer skillz förut. Sen fastnar jag alldrig för någon stil heller. Vet en stil jag vill köra men det låter inte tillräckligt bra när jag håller på. Hur kan jag lyfta mina skillz vad ska jag tex utgå ifrån osv. Basen lead ljudet och sånt sen hur man ska avgöra hur mycket bas och kick som behövs osv. Någon som har typ msn som kan hjälpa en lite när man håller på osv. vore tacksam. Har ett beat nu som jag vill få låta bra men det blir alldrig bra lixom.

Förlåt, men först och främst så måste jag klaga på din enormt dåliga stavning och grammatik. Bättre att jag säger det nu, innan du får någon riktig forumsräv på halsen ^^

Du måste ge det mer tid! Sitta och skruva mer i EQ, lek med en kompressor och andra småsaker. Pröva söka på "FL tutorial" på youtube, det är en bra start. Ge inte upp innan du nått den ljudbilden du har. Du får också komma ihåg att dem du lyssnar på har säkert hållt på i många många år. Övning ger färdighet.

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet", sa Farbror Barbro.. och h*n hade rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...