Jump to content
Annons

Band Camp


lonewind

Recommended Posts

Har precis startat en Band Camp-sida i ännu ett desperat försök att få någon av alla de som lyssnar att faktiskt betala en krona eller två för en skiva.

är det någon annan här som använder dem och har någon erfarenhet?

Har lagt upp rockskivan jag släppte tillsammans med ett band förra året.

Just nu finns det möjlighet för de 200 första att tanka ned den gratis (man kan ju välja att betala någon krona också om man vill) så om ni vill får ni gärna kika in på:

http://chrismichols....album/scar-trek

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Absolut, jag har också en sida där. Funkar utmärkt. Bandcamp har blivit väldigt populärt, verkar det som.

Rekommenderar Vibedeck.com, där artisten behåller 100% av pengarna (än så länge...). Enda nackdelen är väl att VD inte har lossless format.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, jag har också en sida där. Funkar utmärkt. Bandcamp har blivit väldigt populärt, verkar det som.

Rekommenderar Vibedeck.com, där artisten behåller 100% av pengarna (än så länge...). Enda nackdelen är väl att VD inte har lossless format.

Kör du med att folk får bestämma själva vad de vill betala, lägsta pris eller fast pris?

Får du in några kulor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast, men lågt, pris. Nån dollar hit eller dit tror jag inte spelar nån roll. Om folk vill ha så köper dom.

Jo, det plingar till i inboxen emellanåt, men det är ju jättesvårt att sälja några större mängder, åtminstone i den genren jag rör mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast, men lågt, pris. Nån dollar hit eller dit tror jag inte spelar nån roll. Om folk vill ha så köper dom.

Jo, det plingar till i inboxen emellanåt, men det är ju jättesvårt att sälja några större mängder, åtminstone i den genren jag rör mig.

Det låter ju finfint... Hittills lyckas jag inte ens få folk att hämta skiten trots att det är gratis.

Fast om man lägger upp en hög dynga på stora torget och skriver "GRATIS" så tror jag nog inte så många hugger in heller 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder endast bandcamp för att länka spelaren till vår officiella hemsida, men det funkar utmärkt (även om streamen är 128kbs) - Fint att man kan välja olika format när man laddar ner plattan. Tummen upp!

http://turnoffyourtelevision.se/music

/Jon

Ja, det är grymt att de erbjuder ordentliga format. Frågan är hur många som egentligen bryr sig nuförtiden?

Så ni säljer inget via bandcamp utan använder bara streamen om jag förstod det rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...