Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare, spelar aktivt med ett ny startat band och gÄr pÄ gymnasiet.

Jag gÄr ekonomi och de andra grabbarna gÄr el, det jag har börjat bekymra mig över Àr att de kommer fÄ jobb direkt efter gymnasiet och behöver inte plugga vidare sÄ de kan lÀgga ner mer tid pÄ musiken.

Tycker ekonomi Àr kul men kÀnns som om vi ska kunna satsa sÄ kan inte jag plugga vidare efterÄt.

Vad ska jag göra? Vet ni nÄgra stora artister som Àr utbildade inom nÄgot annat Àn musik som ÀndÄ klarade av det?

posta gÀrna nÄgra förslag vad ni tycker jag ska göra/tÀnka!!

Tack pÄ förhand.

Annons
Postat

Att arbete skulle ge mer tid till musik Àn plugg har du nog fÄtt om bakfoten. Om ni vill satsa sÄ Àr det bandet som gÀller, 100%, ingen innebandytrÀning eller myskvÀllar med flick/pojkvÀnner eller world of warcraft nÀr det Àr repdag osv, utan det Àr socialbidrag och A-kassa som gÀller medans man fÄr ihop sina chops som band. FrÄga vilken större artist som helst.

• Gilla 3
Postat

Tjenare, spelar aktivt med ett ny startat band och gÄr pÄ gymnasiet.

Jag gÄr ekonomi och de andra grabbarna gÄr el, det jag har börjat bekymra mig över Àr att de kommer fÄ jobb direkt efter gymnasiet och behöver inte plugga vidare sÄ de kan lÀgga ner mer tid pÄ musiken.

Tycker ekonomi Àr kul men kÀnns som om vi ska kunna satsa sÄ kan inte jag plugga vidare efterÄt.

Vad ska jag göra? Vet ni nÄgra stora artister som Àr utbildade inom nÄgot annat Àn musik som ÀndÄ klarade av det?

posta gÀrna nÄgra förslag vad ni tycker jag ska göra/tÀnka!!

Tack pÄ förhand.

Du vet inte om de kommer att fÄ "jobb" direkt efter elprogram. MÄnga har doktorerat flera ggr om och Àr ÀndÄ arbetslösa. Andra kommer direkt

frÄn fÀngelsevistelse och skriver under anstÀllningspapper per omgÄende. Och det handlar bara om disponering av tid. De jobbar - sedan kan de

pyssla med musik. Du kanske lÀser vidare - och sysslar med musik. Och Àven om du hÄller pÄ 24/7 med att öva och repa med dina respektive Àr det

fortfarande ingen garanti för ett skvatt.

Och vad menar du med " ÀndÄ klarade av det"? De flesta mainstreamartister tycks inte ha nÄgon utbildning alls. MÄnga jazzare har nÄgra Är

pÄ MHS eller MI e.d i ryggen. SjÀlv vet jag att Dennis Chambers, Mark Mondesir, Carter Beauford etc Àr helt autodidakta. Carter höll pÄ med ett lÀrargig

inom data nÄgra Är f.ö. Springsteen har aldrig jobbat eller lÀst en dag i sitt liv. Mike Portnoy delade ut pizza innan han blev bankman. Ä andra sidan

gick han nog pÄ Berkeley eller motsvarande, sÄ glöm det.....

I alla fall....tÀnk inte alltför mycket utan gör det som Àr roligt och gör det fokuserat.

Postat

Ekonomiutbildning tror jag Àr jÀvligt bra att ha som musiker. LÀste inte Mick Jagger sÄnt? Han har ju bÄde ett bra band att spela med och pengar i börsen sÄ det rÀcker.

Postat

Jag pluggar mer Àn heltid och har sÄledes inte tid för nÄgot band, men njuter till fullo av musiken ÀndÄ. Jag gick natur pÄ gymnasiet och befann mig sÄledes i samma sits som du vad gÀllde eftergymnasial utbildning. SÄ jag sköt upp pluggstarten, sÀsongade och lirade i olika liveband och hade hur kul som helst. Nu har jag musiken pÄ hobbynivÄ och trivs kanonbra med det. Du behöver inte rÀkna ut hur livet ska bli nÀr du gÄr i gymnasiet. Verkar bandet funka - skaffa ett timjobb och lira sÄ mycket det gÄr. Funkar det inte sÄ kan du börja plugga senare.

Rödeorm (oregistrerad)
Postat

A-kassan gör ingen till musiker.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.